۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
دستکش آنتی استاتیک

دستکش آنتی استاتیک

دست ها از جمله مهمترین عضو بدن بشمار می روند که حفظ و مراقبت از این عضو، در زندگی روزمره از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش بازار، دست ها از جمله مهمترین عضو بدن بشمار می روند که حفظ و مراقبت از این عضو، در زندگی روزمره از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که می دانید بسیاری از جراحات و آسیب ها(در حین کار)، به بخش دست و انگشتان وارد می شوند. به همین دلیل مهندسان در ادوار گذشته به این فکر افتادند که پوششی مناسب جهت محافظت از دست طراحی و تولید کنند. این کار باعث شد تا دستکش های ایمنی ای که امروزه از آنها استفاده می کنیم(دستکش آنتی استاتیک که در این بخش به معرفی آن می پردازیم؛ از جمله مهمترین دستکش های ایمنی محسوب می شود که کاربرد های فراوانی دارد)؛ بوجود بیایند. اما متاسفانه بسیاری از افراد در حین کار نکات ایمنی از جمله پوشیدن دستکش ایمنی را جدی نمی گیرند؛ بنابراین هر کارفرمایی وظیفه دارد تا علاوه بر تدارک و تهیه وسایل ایمنی، در استفاده از آنها نیز تاکید بورزد. دستکش های ایمنی از بروز آسیب های متعدد جلوگیری به عمل می آورند و در برخی اوقات صدمه وارد شده به دست را ۶۰ الی ۹۰ درصد کاهش می دهند. بنابراین سعی کنید در حین کار از دستکش و سایر لوازمات ایمنی استفاده کنید.

همه چیز درباره دستکش آنتی استاتیک

شاید برای شما هم پیش آمده است که بار الکتریکی در بدن شما انباشته شده است و در اتصال با یک هادی(یا رسانا) جرقه کوچکی بین بدن شما و قطعه مورد نظر ایجاد شده است. این جرقه کوچک اگرچه به بدن شما آسیب وارد نمی کند اما در برخی اوقات همین جرقه کوچک می تواند خسارت های سنگینی برای قطعه مورد نظر(قطعه ای که تخلیه الکتریسیته ساکن بین دست شما و آن صورت گرفته است) به بار بیاورد. این دستکش ها به گونه ای طراحی شده اند که از تجمع بار الکتریکی(الکتریسیته ساکن) بر روی دستکش جلوگیری می کنند. در واقع درون این دستکش ها از الیاف هادی استفاده شده است که به این دستکش(دستکش آنتی استاتیک)، خاصیت آنتی استاتیکی می دهد و مانع از تخلیه آنی الکتریسیته ساکن و خسارت زدن به قطعه الکترونیکی می شوند. اگر قصد خرید دستکش های آنتی استاتیک با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت را دارید؛ تنها کافیست به سایت "گروه تولیدی بازرگانی دی" مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

دستکش آنتی استاتیک

دستکش های معمولی چه فرقی با دستکش های آنتی استاتیک دارند؟

این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که دستکش آنتی استاتیک چه فرقی با دستکش های معمولی دارد؟ برخی از این افراد به راهنمایی های افراد بی دانش توجه می کنند و به توصیه آنها اقدام به خرید دستکش های معمولی(به جای خرید دستکش های آنتی استاتیک) می کنند. این افراد به محض کار کردن با قطعه و بعد از وارد آمدن خسارت به قطعه متوجه می شوند که باید از دستکش های آنتی استاتیک استفاده می کردند. دستکش آنتی استاتیک همانطور که در بالا اشاره شد؛ از تخلیه ناگهانی الکتریسیته جلوگیری می کند؛ اما تنها مزیت این نوع دستکش ها جلوگیری از تخلیه آنی الکتریسیته ساکن نیست. دستکش های معمولی الکتریسیته ساکن را در سطح خود انباشته می کنند و این امر باعث می شود تا گرد و غبار و ذرات معلق در هوا به سطح این دستکش بچسبند(در واقع الکتریسیته ساکن باعث این امر می شود). چسبیدن گرد و غبار و مواد موجود در هوا بر عملکرد دستکش تاثیر منفی می گذارند. برای مثال چسبیدن ذرات معلق هوا بر سطح دستکش، باعث می شود تا چنگش و اصطکاک بین دستکش و قطعه کاهش پیدا کند و همین امر باعث می شود تا در مواقع حساس، قطعه از دست ما سُر بخورد.

چه نوع الیافی در تولید دستکش آنتی استاتیک نقش دارند؟

در دستکش های آنتی استاتیک از نخ های مختلفی استفاده می شود؛ اما معمولا نخ لاکرا و فیبر کربن از جمله موادی هستند که در تولید این نوع دستکش نقش مهمتری دارند. در ادامه درباره نخ لاکرا و فیبر کربن بیشتر توضیح خواهیم داد.

  1. نخ لاکرا: این نوع نخ ها از الیاف مصنوعی ساخته می شوند و در تولید انواع پوشاک نقش دارند. پارچه بافته شده از این جنس دارای استحکام و کشسانی بالایی می باشد. در واقع این نخ آزادی عمل شما را کاهش نمی دهد. علاوه بر این موضوع، نخ لاکرا استفاده شده در دستکش آنتی استاتیک از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشد که باعث می شوند تا عمر و کارایی دستکش افزایش یابد. همچنین بسیاری از پارچه ها بعد از شستشو(مخصوصا با آب گرم) دچار تغییر شکل و تغییر سایز می شوند؛ اما شما بعد از شستن دستکش های تولید شده توسط نخ لاکرا، هیچ گونه تغییری در سایز و بافت محصول مشاهده نخواهید کرد.
  2. فیبر کربن: همانطور که میدانید، فیبر کربن از رشته های کربنی بلند تشکیل شده است که از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. استحکام بالای این الیاف به دلیل تراکم بالای اتم های کربن است که مانع از نفوذ اجسام و همچنین ضربه به دست شما می شود. فیبر کربن موجود در دستکش آنتی استاتیک بر استحکام آن می افزاید و از طرف دیگر وزن دستکش را بسیار کاهش می دهد(فیبر کرن بسیار متراکم و سبک است).

دستکش آنتی استاتیک

حواستان به استاندارد های دستکش آنتی استاتیک باشد

شرکت های استاندارد جهانی دارای قوانین و تبصره های متنوع و گوناگونی هستند که تنها به دستکش های ایمنی استاندارد تعلق می گیرد. منظور از دستکش ایمنی استاندارد، دستکشی است که تمام تست ها و آزمایشات را به بهترین نحو پشت سر گذاشته باشد و بتواند در شرایط خاص و حساس از دست فرد محافظت به عمل بیاورد. برخی از دستکش های ایمنی مرغوب و با کیفیت که از سوی شرکت های معتبر تولید می شوند؛ دارای برچسب هایی هستند(باید نوع و کیفیت استاندارد را بررسی و رصد کنید) که وجود این برچسب ها خبر از استاندارد بودن دستکش می دهند. بنابراین قبل از خرید دستکش آنتی استاتیک، از استاندارد های آن نیز آگاه شوید. "گروه تولیدی بازرگانی دی" با تولید و عرضه محصولات با کیفیت و دارای نشان استاندارد جهانی، در نظر دارد تا شرایط ایمنی را به بهترین شکل برای شما عزیزان بوجود بیاورد.

کاربرد دستکش آنتی استاتیک چیست؟

دستکش انتی استاتیک در زمینه های مختلفی کاربرد دارد که در این میان می توان به فعالیت های سبک مهندسی، کار با لوازم و قطعات خودر، مونتاژ کاری، باغبانی، کار با ابزار صنعتی و... اشاره کرد. اما جامع ترین کاربرد دستکش آنتی استاتیک در زمینه طراحی و کار با برد های الکترونیکی می باشد. های الکترونیکی بسیار ظریف و آسیب پذیر هستند و با کوچکترین تخلیه الکتریسیته آسیب های بزرگی به آن ها وارد می شود. همانطور که می دانید، کار کردن با برد های الکترونیکی، مونتاژ کاری و... از حساسیت بالایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل باید از دستکش مناسب استفاده کنید.

دستکش آنتی استاتیک چه قابلیت هایی را باید دارا باشد؟

استحکام: از جمله مهمترین فاکتوری که هر دستکش ایمنی باید داشته باشد، استحکام است. اگر چه این نوع دستکش ها برای کار های سبک استفاده می شود، اما باید استحکام خوبی در برابر برش و سایش داشته باشد. استحکام بالا به شما کمک می کند تا بتوانید دستکش را برای مدت های طولانی استفاده کنید.

ارگونومی دستکش: ارگونومی و طراحی مطلوب دستکش آنتی استاتیک از دیگر مواردی است که در تولید این محصول باید به آن توجه شود. ارگونومی خوب و مناسب باعث می شود تا شما تسلط کافی در حین کار با قطعه را داشته باشید. همین موضوع باعث می شود تا عملکرد شما حفظ شود و بتوانید بدون هدر رفتن زمان، کار خود را به بهترین نحو انجام دهید.

تنفس پذیری: عرق کردن دست در حین کار می تواند تمرکز فرد را از بین ببرد. از بین رفتن تمرکز هم می تواند صدمات و خسارت جبران ناپذیری به دست ما یا قطعه ای که روی آن کار می کنیم؛ وارد آورد. دستکش آنتی استاتیک باید از موادی تنفس پذیر تولید شود تا هوا بتواند به خوبی درون دستکش جریان یابد و شرایط ایده آلی برای دستان شما بوجود بیاورد.

دستکش آنتی استاتیک

گروه تولیدی بازرگانی دی، نامی آشنا در صنعت تولید دستکش های ایمنی

گروه تولیدی بازرگانی دی با چندین سال سابقه تولید دستکش های ایمنی توانسته است نام تخصصی ترین مرکز تولید دستکش های ایمنی و صنعتی را از آن خود کند. در این مجموعه دستکش های ایمنی متنوعی وجود دارد که می توان به دستکش آنتی استاتیک، دستکش ضد برش، دستکش ضد اسید، دستکش ضد ضربه، دستکش ضد حلال و مواد شیمیایی، دستکش جوشکاری، دستکش نیتریلی، دستکش چرمی و... اشاره کرد. همچنین برند محصولات موجود در این مرکز، پایا، تاپ و fox می باشند که از کیفیت بسیار خوبی بهره می برند. شما با انتخاب دستکش(و همچنین دیگر لوازم ایمنی و صنعتی) مورد نظر می توانید آن را از فروشگاه این مجموعه سفارش دهید تا محصول در کمترین زمان ممکن به دست شما برسد.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha