۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
گزارش اثرات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید به صحن علنی ارائه می‌شود
حمیدرضا فولادگر:

گزارش اثرات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید به صحن علنی ارائه می‌شود

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از بررسی تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای "جهش تولید" و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، به حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش خصوصی، مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق اصناف و بازرگانی اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این وزارتخانه گزارشی از وضعیت شرکت‌های نوپا و اقداماتی که برای حمایت از کسب و کارها حوزه آی- تی در حال انجام است، ارائه داد. همچنین بر اساس توضیحات ارائه شده، وزارت ارتباطات در حال برنامه ریزی برای افزایش سرعت اینترنت است.

تاکید بر تسریع در استقرار دولت الکترونیک

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس بر تسریع در استقرار دولت الکترونیک تاکید کردند، اظهار کرد: با اجرای دولت الکترونیک بسیاری از امور به صورت غیر حضوری انجام می‌گیرد، براساس برنامه ششم توسعه سالانه باید ۱۲.۵ درصد از حضور مردم به ادارات کاهش یابد همچنین باید ۷.۵ درصد معاملات و تجارت در حوزه اینترنت انجام گیرد.

وی با اشاره به گزارش اتاق بازرگانی و اصناف درباره راهکارهای کاهش تبعات اقتصادی کرونا، ادامه داد: براساس این گزارش حفظ اشتغال، تخفیف‌های مالیاتی و بیمه‌ای، کاهش بهره بانکی، تامین سرمایه در گردش، تحریک تقاضا و ... می‌تواند تا حدودی به کسب و کارهای آسیب دیده کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین به گزارش مرکز پژوهش ها درباره راهکارهای جهش تولید و کاهش تبعات اقتصادی کرونا اشاره کرد و افزود: جهش تولید درگرو ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در تولید، شفافیت و رقابت پذیری تولید، اجرای قانون رفع موانع تولید و کنترل قاچاق و مبارزه با واردات است.

فولادگر ادامه داد: بانک مرکزی پیشنهادات خود درباره راهکارهای جهش تولید و کاهش تبعات اقتصادی کرونا را به صورت کتبی به کمیسیون ارائه کرد که بر اساس آن، کاهش نرخ بانکی و به تعویق افتادن معوقات بانکی از جمله راهکارهای بانک مرکزی برای حمایت از کسب و کارها در کرونا است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: رکود ناشی از کرونا باید با ارائه راهکارهای جهش تولید تا حدودی برطرف شود زیرا اگرچه این ویروس باعث کاهش ظرفیت فعالیت واحدهای تولیدی و در نتیجه رکود شده است اما این مشکلات با جهش تولید برطرف خواهد شد.

دولت باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کند

فولادگر با بیان اینکه دولت باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کند، افزود: واحدهای تولیدی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه باید تحلیل دقیقی از وضعیت اقتصادی پساکرونا به دست آید تا راهکارهای جبران ضرر و زیان کسب و کارها همراه با راهکارهای جهش تولید بررسی شود، ادامه داد: برای تحقق شعار سال باید در مرحله نخست تعریف واحدی از جهش تولید ارائه شود. مرحله بعدی شناسایی ظرفیت‌های نرم افزاری مانند نیروهای متخصص، بخش خصوصی با تجربه، قوانین و سیاست‌ها و ظرفیت های سخت افزاری از جمله امکانات و تجهیزات است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از تعیین الزامات جهش تولید به عنوان مرحله پایانی نام برد و گفت: گزارش اولیه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تا پایان هفته جاری درباره آثار اقتصادی کرونا و تحقق شعار سال ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۱۲٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha