۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
۳۷ واحد صنعتی راکد در شهرک های صنعتی خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند

۳۷ واحد صنعتی راکد در شهرک های صنعتی خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند

مشهد- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ واحد صنعتی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند.

علی بهرامی زاده در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: مجموعه واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۲ هزار و ۷۷۱ واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۳ واحد فعال و ۳۲۸ واحد راکد است.

وی هم‌چنین از راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی مانع زدایی در نواحی شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خبر داد و افزود: این قرارگاه به‌منظور رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی و برداشتن موانع تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تشکیل‌شده است.

وی به بازار گفت: قرارگاه عملیاتی مانع زدایی و حمایت از تولید در ستاد شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ۹ عضو شامل مدیرعامل و معاونین و برخی مدیران این شرکت دارد که از هفته آینده برگزاری نشست‌های خود را برای ارتقای سطح تولید و برداشتن موانع آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آغاز می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی هم چنین در خصوص برنامه های این شرکت برای رونق بخشیدن به حوزه تولید نیز گفت: این شرکت با همکاری پارک علم و فناوری خراسان برگزاری ۱۷ رویداد استارتاپی در شهرستانهای استان را تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کرده که تاکنون از این تعداد یک رویداد با حضور شرکت های استارتاپی، شرکت های فناور و افراد نخبه و مخترع برگزار شده است.

بهرامی زاده افزود: استارتاپ، کسب و کار جدید حول محور فناوری است و رویدادهای استارتاپی با هدف پر کردن خلا موجود بین سرمایه گذاران و فناوران و ارتباط سرمایه گذاران با افراد خلاق و مخترع برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این رویدادها سرمایه گذاران حضور یافته و با ایده های کسب و کار جدید و برنامه های استارتاپ ها آشنا می شوند، در واقع رویدادهای استارتاپی حلقه ارتباطی بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران را شکل می دهند.

وی اظهار داشت: رویدادهای استارتاپی محلی برای شناسایی استارتاپ های برتر خواهد بود و این کار به افراد دارای ایده های نو کمک می کند تا از عملکرد و رویکرد استارتاپ ها الگوبرداری کرده و در صورت نیاز از تجربیات آن ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: حمایتهای مالی و معنوی از استارتاپها برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، حمایت از ایده های ناب صنعتی در قالب انعقاد قرارداد با پارک علم و فناوری خراسان به منظور تجاری سازی ایده های فناورانه، کمک به ثبت اختراع، تهیه طرح امکان سنجی برای ایده ها از دیگر اهداف برگزاری رویدادهای استارتاپی است.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha