۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
 «ال۹۰» صنعت خودرو را از تولید به مونتاژکاری رساند
عضو هیات‌علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم‌وصنعت:

«ال۹۰» صنعت خودرو را از تولید به مونتاژکاری رساند

خلخالی، عضو هیات‌علمی دانشکده مهندسی خودرو در دانشگاه علم‌وصنعت گفت: قراردادهایی نظیر «ال۹۰» صنعت خودروی کشور را از سازنده به مونتاژکار تبدیل کرد.

به گزارش بازار، ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضعیت حال حاضر خودروسازان گفت: مهم ترین مسئله مدیریت کلان این بنگاه های اقتصادی است.

اگر به سال های گذشته نگاه کنیم که سمند به عنوان خودروی ملی وارد بازار شد، یک افتخار ملی به حساب می آمد ولی اگر سیاست گذاری ها به نحوی صحیح صورت می گرفت، امروز دستاوردهای بسیار خوبی می داشتیم.

وی افزود: در دهه ۸۰ ریل گذاری ناظر بر رسیدن به خط تولید خودرویی با فناوری های بومی بود که به تمام زنجیره ارزشی خودرو دست یابد.

خلخالی گفت: سیاست گذاران در آن سال ها این رویه را تغییر دادند و تصمیم گرفتند به جای طراحی و تولید خودرو، به سمت همسویی با بخشی از زنجیره جهانی خودرو پیش روند.

این کارشناس صنعت خودرو موضوعاتی از جمله قرارداد «ال۹۰» را منتج به وضع کنونی دانست و افزود: این قرارداد به جای اینکه ما را به یک خودروساز بدل سازد، به مونتاژکار تبدیل کرد.

وی ادامه داد: واردات محصولاتی نظیر ۲۰۰۸ یا ۳۰۱ کاملا صنعت خودروی کشور را به یک مونتاژکار تبدیل کرد و با بروز تحریم ها، دست مان به معنای واقعی خالی ماند و منجر به کاهش تیراژ خودرو در کشور شد که افزایش قیمت را درپی داشت.

کد خبر: ۱۲۸٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha