کلاه گشاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای برسر مردم
رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی مطرح کرد

کلاه گشاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای برسر مردم

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به ماهی‌های بزرگی تشبیه کرد که با کلاه گذاشتن برسر مردم در نوعِ قیمت‌گذاری و جلب مشتری، خرده‌فروشان را می‌بلعند.

به گزارش بازار، سعید درخشانی با بیان اینکه بارها در زمینه فروشگاه های زنجیره ای تذکر داده است ولی گوش شنوایی نبوده، به برنامه «صبح وگفتگو» گفت: این فروشگاه ها سر مردم کلاه می گذارند و مشتری را دور می زنند.

وی افزود: مگر می شود در این مملکت یک جنس، ۷۰ درصد سود داشته باشد که ۵۰ درصد تخفیف بخورد؟ این مسئله اصلا شدنی نیست. این قیمت اصلا وجود ندارد الا اینکه فروشنده با تولیدکننده بده بستان هایی داشته باشد که روی کالای ۱۰۰ تومانی قیمت ۲۰۰ تومان درج شود.

درخشانی در واکنش به سخن نسنجیده مجری برنامه که ادعا کرد این فروشگاه ها نیز بالاخره راهی برای سودآوری پیدا کرده اند، گفت: این راه، دور زدن مردم است.

وی ادامه داد: در یک خیابان که ۲۰ خرده فروش وجود دارد، با تاسیس دو فروشگاه زنجیره ای، سوپرمارکت ها از بین می روند. چون ماهی های بزرگ ماهی های کوچک را می خورند.

سرمایه داران، کوچک‌ترها را می بلعند
درخشانی فروشگاه های زنجیره ای را سرمایه دارانی دانست که بر کسب خرده فروشی را به شدت تاثیر می گذارند و این مسئله را با ذکر مثالی توضیح داد: در روزهای اخیر ۲۰۰ تن برنج در اختیار سوپرمارکت ها قرار دادند اما چون نتوانستیم پول آن را تهیه کنیم، دریافت نکردیم ولی فروشگاه های زنجیره ای ۱۰۰۰ تن دریافت می کنند.

این فروشگاه های بزرگ خرده فروشی ها را می بلعند چون سرمایه در اختیار دارند ولی سوپرمارکت های خرده فروش نیز باید در این کشور زندگی کنند.

وی همچنین از عدم مکان یابی درست و دقیق برای تاسیس فروشگاه های زنجیره ای انتقاد کرد و گفت: مغازه داران خرد نمی توانند در برابر فروشگاه های قوی دوام بیاورند.

درخشانی بار دیگر اظهارات مجری برنامه که مدعی شد شما در صنف خودتان هم در حال حذف یکدیگر هستید را رد کرد و گفت: زیر نظر اتحادیه چنین مسائلی اتفاق نمی افتد. امکان دارد شرکت های خصوصی این کار را صورت دهند.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha