۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
تنظیم فیدهای زمانی دلخواه به اینستاگرام باز خواهد گشت
با صدور بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

تنظیم فیدهای زمانی دلخواه به اینستاگرام باز خواهد گشت

اینستاگرام با صدور بیانیه ای رسمی از بازگشت قابلیت تنظیم فیدهای زمانی به صفحات شخصی کاربران خود خبر داد.

به گزارش بازار، به نظر می رسد اینستاگرام گزارش پیش بینی رفتار اجتماعی خود را جدی گرفته است. پلتفرم متا نه تنها نحوه تعامل کاربرانش با محتوا را تغییر داد، بلکه در واقع بازخوردها را جدی گرفت و ظاهرا برخی از ویژگی‌هایی که پیشتر از بین رفته بودند بازگرداند.

همین یک ماه پیش، اینستاگرام اعلام کرده بود که نسخه‌ای از فید زمانی خود عرضه خواهد کرد. اکنون گزارش‌های مربوط به XDA Developers نشان می‌دهد که پلتفرم اشتراک‌گذاری تصویر در اینساگرام این کار را انجام داده و در واقع آزمایش پیاده‌سازی جدید را با برخی از کاربران خود آغاز کرده است.

در یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های اخیر، این شرکت به کاربران اجازه داده بود تا ویدیوهای حداکثر ۶۰ ثانیه‌ای را در استوری‌های خود آپلود کنند، در حالی که قبل از آن، تنها ۱۵ ثانیه ضبط استوری برای کاربران مجاز بود. اکنون همه ویدیوهای بیش از ۱۵ ثانیه به بیش از یک پست تقسیم می‌شوند یا به کاربران این امکان را می‌دهند که آن‌ها را در Reels آپلود کرده و از آنجا در Stories به نمایش بگذارند.

اینستاگرام تایید کرده است که سه گزینه جدید را برای سازماندهی فیدها ارائه خواهد کرد. این اقدام انستاگرام به این معنی است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با اسکرول کردن از بالای برنامه، محتوای انتخاب شده خود را به ترتیب نزولی سفارشی سازی کنند. دو گزینه زمانی و گزینه سومی نیز وجود خواهد داشت که به کاربران اجازه می دهد پست های ارسالی از کاربران غیر دلخواهتان را به سادگی پنهان کنید تا دیگر برای شما نمایش داده نشوند.

طبق توییت جدید «آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام، سه گزینه برای مرتب کردن فید افراد عبارتند از Home، Favorites و Following. اولین مورد این است که کاربران در حال حاضر چگونه فید خود را سازماندهی می کنند که به موجب آن یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی درباره پستی که احتمالاً برای آنها جذاب است، در این خصوص تصمیم می گیرد. در آینده، این گزینه به کاربران این امکان را می‌دهد که پست‌های بیشتری از افرادی که دنبال نمی‌کنند ببینند و کشف محتوا را بهتر می‌سازد.

در قسمت موارد دلخواه، کاربران می‌توانند پست‌هایی را از حساب‌هایی که کاربر با ستاره علامت‌گذاری کرده است ببینند. به این ترتیب فرد می‌تواند تعداد پست‌ها را به یک فید شخصی‌سازی شده محدود کند. به عبارت دیگر، می‌توان فیلترهایی را پیرامون موضوعاتی که می‌خواهید در شبکه ببینید برای خود تنظیم کنید.

با ورود به نوع سوم فید، کاربران می توانند از گزینه Following برای نمایش پست هایی از پست هایی که دنبال می کنند به ترتیب زمانی استفاده کنند. همچنین، این گزینه پست‌هایی را از آنهایی که فالو نمی‌کنند، نشان نمی‌دهد، به این معنی که اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند که آیا می‌خواهند شبکه گسترده‌تری داشته باشند یا نه.

موسری همچنین اضافه کرد که گزینه‌های فید جدید در حال حاضر در مرحله آزمایشی هستند و به زودی برای کاربران منتخب عرضه خواهند شد. با این حال، عرضه جهانی تنها ظرف چند ماه اتفاق می افتد و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ تکمیل می شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha