۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
آماده سازی ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام برای استقرار شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات
مدیرعامل فرودگاه پیام خبر داد؛

آماده سازی ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام برای استقرار شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات

کرج- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام گفت: ۱۰۰هکتار از اراضی این منطقه باهدف توسعه شبکه ملی اطلاعات برای استقرار واحدهای تولیدی حوزه آی.سی.تی و فناوری‌های نوین آماده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام دکتر نادر ثناگو مطلق گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی این منطقه با هدف محقق کردن و توسعه شبکه ملی اطلاعات برای استقرار واحدهای تولیدی حوزه آی.سی.تی و فناوری‌های نوین آماده سازی می شود.

ثناگو مطلق افزود: پیش از این در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات تفاهم نامه‌ای بین پیام و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارتخانه منعقد شد که اختصاص ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه به استقرار شرکت‌های حوزه فناوری‌های نوین یکی از موضوعات این قرارداد بوده که در حال اجرایی کردن آن هستیم.

وی اضافه کرد: با استقرار واحدهای تولیدی دراین اراضی مواردی از جمله تولید سالیانه ۴۵۰ هزار گوشی هوشمند از جمله برنامه هایی است که طبق این تفاهم نامه بر عهده پیام گذاشته شده این در حالی است که با توجه به زیر ساخت هایی که هم اکنون در این منطقه وجود دارد، این امکان هست که میزان تولید گوشی های هوشمند توسط واحدهای تولیدی مستقر در پیام افزایش یابند.

تبادل تجارت هوایی از طریق فرودگاه پیام
ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال گسترده سرمایه گذاران برای استقرار در این منطقه به خصوص در سال های اخیر عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های پیام این امکان وجود دارد که علاوه بر منطقه در سطح ملی نیز خدماتی به سرمایه گذاران حوزه آی.تی و آی.سی.تی ارائه دهد، به همین منظور عمده برنامه های ما بر اساس استراتژی که وزارتخانه به خصوص در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات تدوین کرده در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ظرفیت بخش هوانوردی فرودگاه بین المللی پیام به موضوع تبادل تجارت هوایی از طریق این فرودگاه اشاره و تاکید کرد: یکی از مسایل در این منطقه موضوع هاب صادرات و واردات محصولات حوزه فناوری اطلاعات است که به همین منظور سعی ما بر این است تا بتوان خطوط تجاری و کارگو دائمی به کشورهایی بین چین و امارات با پیام ایجاد کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به موضوع احیای ظرفیت ایرلاین پیام اشاره کرد و گفت: این مساله نیز باید تعیین تکلیف شود که بر چه اساسی بتوانیم این خطوط را بار دیگر احیا کنیم.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha