۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
طرح نظارتی ویژه کالاهای اساسی در شهرستان مشهد اجرا شد

طرح نظارتی ویژه کالاهای اساسی در شهرستان مشهد اجرا شد

مشهد- رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد از آغاز طرح بازرسی و نظارت بر تمامی محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی،پروتئینی، لبنیات، خوراک دام و کودهای شیمیایی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد سید علی اکبر نصری افزود: در این طرح کارشناسان نظارت وبازرسی جهاد کشاورزی مشهد با همکاری بسیج اصناف در قالب گروه های نظارتی در سراسر شهرستان مشهد محصولات کشاورزی  از ابتدای زنجیره تولید تا سطح بازار را مورد بازرسی قرار می دهند تا کالاها با قیمت مطلوب و بر اساس درصد سود مجاز در اختیار مصرف کنندگان  قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در این راستا بازرسی و نظارت بر تمامی محصولات  کشاورزی، کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی،پروتئینی، لبنیات، خوراک دام و کودهای شیمیایی بر اساس قانون انتزاع که زنجیره از تولید تا مصرف به  جهاد کشاوری  واگذار شده است مشمول بازرسی قرار می گیرد.

نصری ادامه داد: پیگیری و نظارت و بازرسی بر عملکرد مطلوب فروشندگان و تامین کنندگان مواد غذایی از سطح کلان تا خرد رسالت خطیری است که بر عهده این سازمان قرار گرفته که در چارچوب نظارت بر زنجیره  به هم پیوسته امنیت غذایی شامل نظارت بر تولید، توزیع و مصرف  تعریف می شود و لذا کنترل و پایش مستمر زنجیره محصولات بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم تماما توسط بخش کشاورزی وبا بسیج همگانی مدیریت می شود.

وی بیان کرد: در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای هم در سطح وزارت و بین جهاد کشاورزی و بسیج اصناف منعقد گردیده تا از ظرفیت نیروهای بسیج در راستای نظارت بر بازار بهره گرفته شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: امیدواریم با نظارت وبازرسی در هر بخش و حوزه‌ای موجب کاهش تخلفات احتمالی نظیر احتکار، تقلب، کم فروشی وگرانفروشی شویم.

کد خبر: ۱۲۷٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha