۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
خط لوله نورد استریم ۲ آماده صادرات گاز است
رئیس جمهور روسیه:

خط لوله نورد استریم ۲ آماده صادرات گاز است

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد این امر باعث جلوگیری از افزایش قیمت انرژی در اروپا خواهد شد.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد خط لوله گار نورد استریم ۲ آماده صادرات گاز است. او اضافه کرد این امر باعث جلوگیری از افزایش قیمت انرژی در اروپا خواهد شد. قیمت انرژی در اروپا افزایش زیادی داشته است.

پروژه خط لوله نورد استریم ۲ که در ماه سپتامبر نهایی شد، روسیه را به آلمان متصل می‌کند و در حال حاضر منتظر دریافت تأییدیه برلین و اتحادیه اروپا می‌باشد. آمریکا و چند کشور دیگر از جمله اوکراین مخالف این پروژه هستند، زیرا مدعی هستند، مسکو از این طریق می‌خواهد نفوذ اقتصادی و سیاسی خود را در اروپا بسط دهد.

همچنین؛ تنش‌ها در مرز اوکراین به این بحران دامن زد به طوری که رئیس جمهور آمریکا گفت، از برلین تضمین گرفته است که در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، آلمان در این پروژه گازی تجدید نظر خواهد کرد.

نورد استریم ۲ به روسیه این امکان را می‌دهد که میزان گاز صادراتی به آلمان را به دو برابر افزایش دهد بدون اینکه از خاک اوکراین برای انتقال گاز استفاده کند، امری که درآمد کی‌یف از ناحیه ترانزیت انرژی را به شدت کاهش می‌دهد. این پروژه با مدیریت شرکت گازپروم روسیه و حمایت مالی شرکت‌های انرژی اروپایی محقق شده است.

ولادیمیر پوتین که در جلسه کابینه دولت روسیه در حضور مدیران گازپروم سخن می‌گفت ادامه داد: «تمایل دارم به شرکت گازپروم و شرکایش برای به پایان رساندن این پروژه تبریک بگویم. نورد استریم ۲ آماده کار است».

کد خبر: ۱۲۶٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha