۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
مردم فریب ثبت نام برای خرید کامیون‌های زیر سه سال ساخت را نخورند
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

مردم فریب ثبت نام برای خرید کامیون‌های زیر سه سال ساخت را نخورند

‌انتشار آگهی‌های ثبت نام کامیون‌های کار کرده زیر سه سال ساخت جعلی و اقدامی فریبکارانه است و تا کنون هیچ گونه مجوزی برای ثبت نام این نوع کامیون‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر نشده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، صدرالله بمانا مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امر نوسازی ناوگان با اشاره به آگهی‌های درج شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ثبت نام برای خرید کامیون‌های دست دوم زیر سه سال ساخت اظهار داشت:  تا کنون هیچ گونه مجوزی برای واردات کامیون‌های کارکرده زیر سه سال ساخت ذیل بند«ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور صادر نشده است. .

وی با بیان این که «ثبت نام برای فروش این نوع کامیون‌ها اقدامی بدون مجوز و فریبکارانه  تلقی می‌شود»، تاکید کرد: از تمام متقاضیان ثبت نام برای این نوع کامیون‌ها تقاضا می‌شود در برابر چنین اقدام فریبکارانه‌ای با هوشیاری کامل و آگاهانه برخورد کنند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امر نوسازی ناوگان افزود: به محض رفع موانع اجرایی برای صدور مجوز واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت، ‌ اطلاع رسانی از طریق سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  و رسانه‌های جمعی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وارد کامیون‌های زیر سه سال ساخت باید چهار رکن استاندارد ایمنی، کیفیت، استاندارد آلایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشند و به ازای هر واردات هر یک کامیون یک خودرو فرسوده با مشخصات مشابه یا بنا به ظرفیت خودرو وارداتی طبق دستورالعمل اجرایی قانون باید از چرخه  خارج شود.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: کامیون‌های زیر سه سال ساخت مد نظر دست دوم هستند، و به همین خاطر قیمت آن‌ها نسبت به نمونه نو پایین تراست.

وی به دلیل بالا بودن سطح تقاضا برای طرح واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت گفت: با توجه به اهمیت و اولویت حمایت از تولید داخل این طرح فقط برای نوسازی ۲۰ درصد از ناوگان فرسوده در نظر گرفته شده و ۸۰ درصد برای تولید داخل در نظر گرفته شده است.

بمانا با اشاره به حمایت کارخانجات تولید کامیون داخلی از این طرح، گفت: آنها در خواست واردات کامیون‌های کار کرده دارند تا بتوانند با ارائه خدمات پس از فروش چرخ کارخانه خود و تعدادی از پرسنل خود را حفظ کند.

بمانا با بیان این که «پیشنهاد اصلی طرح واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت از سوی صنف حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح شده است»، اظهار داشت: وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت نیز همکاری خوبی در این طرح داشته است و طبق چارچوب تعریف شده کارخانجات، شرکت‌های توانمند، ‌ تجار بخش حمل‌ؤنقل جاده‌ای مانند وارد کنندگان لاستیک و لوازم یدکی و قطعات و مالکان خودروهای فرسوده می توانند اقدام به واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت  کنند.

کد خبر: ۱۲٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha