۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
تولید ۶ نوع محصول در پتروشیمی ایلام| چین بازار اصلی محصولات صادراتی است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

تولید ۶ نوع محصول در پتروشیمی ایلام| چین بازار اصلی محصولات صادراتی است

ایلام- خزایی، رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با اشاره به تولید ۶ نوع محصول در پتروشیمی ایلام، گفت: چین بازار اصلی محصولات صادراتی این مجتمع است.

آرش خزایی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام سهم بالایی از منابع نفت و گاز کشور را به خود اختصاص داده است. لپینگ

وی گفت: در مجتمع پتروشیمی ایلام ۶ نوع محصول شامل اتیلن، پلی اتیلن سنگین، دی‌متیل ‌دی‌سولفید، بنزین پیرولیز، پروپیلن در دو گرید شیمیایی و پلیمری و همچنین سوخت کوره تولید می شود.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام بیان کرد: محصولات تولیدی علاوه بر بازارهای داخلی به خارج کشور نیز صادر می شود، بازار اصلی صادرات به چین است.

وی گفت: در سال های اخیر تحریم های مختلفی علیه صنعت نفت کشورمان شکل گرفت که حتی یک نفر کارشناس خارجی به دلیل تحریم های ناجوانمردانه ای که بود حاضر به حضور در راه اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام نشد.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام  اظهار داشت: در سال ۹۲ اولین فاز پتروشیمی ایلام که واحد پلی اتیلن سنگین بوده به بهره برداری رسیده است.

تولید محصول دی. ام. دی برای اولین بار در کشور
وی گفت: در بین ۶ محصول تولید شده پتروشیمی محصول «دی‌متیل ‌دی‌سولفید» اولین بار است که در ایران در مقیاس صنعتی تولید می شود که به نام چوار ۶۵ نامگذاری شده است.

خزایی افزود: این محصول را به کوره های پالایشگاه ها و پتروشیمی تزریق می کنند که به بهبود فرآیند کمک می کند.

وی عنوان کرد: حجم ظرفیت تولید سالانه این محصول پنج هزار تن است که مصرف سالانه این محصول در کشور حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن است.

وی با اشاره به اینکه تمام این ۲ هزار و ۸۰۰ تن تاکنون به کشور وارد شد است، بیان کرد: در پتروشیمی ایلام امسال توانستیم که نیاز کشور به واردات «دی‌متیل ‌دی‌سولفید» از بین ببریم و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن باقیمانده نیز صادر می شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha