استارتاپها باعث اشتغال زایی و افزایش رشد و تولید می شوند| دولتها روی کارآفرینی سرمایه گذاری کنند
در گفتگوی بازار با یک کارآفرین عنوان شد؛

استارتاپها باعث اشتغال زایی و افزایش رشد و تولید می شوند| دولتها روی کارآفرینی سرمایه گذاری کنند

«سام کمانی» براین باور است استارت آپ ها و به ویژه استارت آپ های فناوری ده ها میلیون شغل جدید در سراسر جهان ایجاد کرده اند و تاثیر بسزایی بر اقتصاد کشورها دارند.

فرحناز سپهری؛ بازار: استارت ها که با ایده های نو پا به عرصه اقتصاد یک کشور می گذارند می توانند روی تولید ناخالص کشورها تاثیر گذار باشند. همانطور که «سام کمانی» کارآفرین معتقد است که استارت آپ ها و به ویژه استارت آپ های فناوری ده ها میلیون شغل جدید در سراسر جهان ایجاد کرده اند. وی همچنین  براین باور است این مشاغل تاثیر بسیار بیشتری بر اقتصاد کشورها دارند. علاوه بر این، استارت‌آپ‌ها صنایع کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کنند که قبلاً وجود نداشتند. 

در همین راستا خبرنگار بازار برای اینکه بیشتر از دیدگاههای یک  کارآفرین درحوزه تاثیر استارتاپها روی اقتصاد کشورها و اینکه دولتها در این حوزه چگونه می توانند از آنها حمایت کنند آگاه شود، گفتگویی با سام کمانی انجام داده است.

سام کمانی یک کارآفرین است. از زمان فارغ التحصیلی در رشته علوم کامپیوتر در سه قاره کار کرده است و به کار با استارت آپ ها در نیوزلند و «سیلیکون ولی» ادامه می دهد. وی علاوه بر مشاوره به استارت‌آپ‌ها، ۲ کتاب نیز منتشر کرده است: «استارت‌آپ ۳۰ روزه» که بلافاصله به پرفروش‌ترین کتاب آمازون تبدیل شد و «کسب و کار در زمان کرونا».

 *به نظر شما استارت آپ ها چه تاثیری در بهبود اقتصادی کشورها دارند؟
من در ۱۵ سال گذشته با استارتاپ‌هایی در نیوزلند، هند و ایالات متحده آمریکا کار کرده‌ام و شاهد تأثیر عظیمی که می‌توانند بر هر اقتصادی بگذارند، بوده‌ام.

در اینجا ۳ روش کلیدی که استارت‌آپ‌ها بر اقتصاد تأثیر می‌گذارند آورده ام.

۱.استارتاپها  اشتغال زایی می کنند؛

استارت آپ ها و به ویژه استارت آپ های فناوری ده ها میلیون شغل جدید در سراسر جهان ایجاد کرده اند. طبق آمار استارت‌آپ‌ها سالانه ۳ تا ۵ میلیون شغل ایجاد می‌کنند. و بیشتر این مشاغل در مقایسه با مشاغل کشاورزی یا تولیدی بسیار پردرآمد هستند.

۲. به پیشرفت تکنولوژی و بهره وری یک کشور کمک میکنند؛

استارت‌آپ‌ها از نوآوری و میل به حل مشکلات متولد می‌شوند. هنگامی که این استارتاپ ها با استفاده از نوآوری و اختراعات جدید مشکلات را حل می کنند، بهره وری هر کشوری را افزایش می دهند. و رشد بهره وری عامل مهم خلق ثروت برای هر کشوری است.

۳.  در افزایش تولید ناخالص داخلی و درآمد نقش دارند؛

مشاغل ایجاد شده توسط استارت آپ ها در هر کشوری اغلب در بخش فناوری هستند. این مشاغل تاثیر بسیار بیشتری بر اقتصاد هر کشوری دارند. علاوه بر این، استارت‌آپ‌ها صنایع کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کنند که قبلاً وجود نداشتند.

*دولت ها برای حمایت از اکوسیستم نوآوری چه استراتژی هایی باید انجام دهند؟
استارتاپ ها موتورهای رشد هستند. ۲ استراتژی کلیدی هستند که هر دولتی باید از آنها برای سوختن این موتور رشد استفاده کند. در اینجا آورده ام:

۱. روی کارآفرینان سرمایه گذاری کنید؛

هر دولتی که بخواهد به رشد استارت آپ ها کمک کند باید روی کارآفرینان و برنامه های کارآفرینی سرمایه گذاری کند. اینها می تواند از طریق شتاب دهنده ها، مراکز رشد، رویدادهای مرتبط با راه اندازی باشد.

کار دیگری که هر دولتی باید انجام دهد این است که شکست را قابل قبول کند، شکست، ریسک پذیری و کارآفرینی دست به دست هم دهند. یکی از کارهایی که استارت آپ ها در ایالات متحده انجام داده اند این است که شکست و ریسک پذیری را به عنوان بخشی از فرآیند می پذیرند.

۲. سهولت انجام تجارت را افزایش دهید؛

در نهایت دولت ها باید  ایجاد  و راه اندازی یک استارت آپ را آسان کنند. کاهش بوروکراسی و کاغذبازی های مورد نیاز همچنین سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها را برای سرمایه‌گذاران فرشته آسان کنند.

* چگونه استارت آپ ها می توانند وارد بازار بین المللی شوند؟ چه استراتژی هایی باید اتخاذ شود؟
هر اکوسیستم استارت آپی جدیدی برای شکوفا شدن به چیزی بزرگتر و تاثیرگذار نیاز به همه حمایت هایی دارد واین حمایت می تواند در قالب ارتباط استارت آپ های داخلی با رویدادهای بین المللی باشد. همچنین دولت های محلی، مشاغل تاسیس شده و مقامات توسعه اقتصادی یک کشور باید به سازماندهی رویدادهایی که الهام بخش و آموزش کارآفرینان هستند توجه کنند.

اکثر کشورهایی مانند ایران دارای پراکندگی عظیمی  قومی وزبانی در سایر کشورهای جهان هستند. استارت‌آپ‌های محلی در خاورمیانه باید برای رسیدن به نقطه شروع به سراغ افراد تجاری معتبر در بازارهای بین‌المللی بروند. 

سرانجام Web۳ آینده اینترنت و تجارت بین المللی خواهد بود. موانع را از بین می برد و تمرکززدایی را تشویق می کند. علاوه بر این Web۳ توسط هیچ کشور یا شرکتی کنترل نمی شود. برای انجام هر گونه تراکنش مالی کاملاً باز است. و این خدمات مالی غیر متمرکز یا DeFi یک تغییر دهنده بازی خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha