۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
ضرورت حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنوف گردشگری| دولت حمایتی از فعالان صنعت گردشگری نکرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنوف گردشگری| دولت حمایتی از فعالان صنعت گردشگری نکرد

تبریز- علاقه بند، مسئول انجمن رستوران‌های بین راهی و تفریحی آذربایجان شرقی بر ضرورت حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنوف گردشگری تاکید کرد.

محمد علاقه بند در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: متاسفانه حوزه گردشگری از زمان شیوع ویروس کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شده و از سوی دولت حمایت لازم برای این حوزه صورت نگرفته است.

علاقه‌بند افزود: حتی در این شرایط مصوباتی اتخاذ شد که مشکلات این حوزه را دوچندان کرد. یکی از این موارد، برداشت جرایم بیمه ای از حساب واحدهای رستورانی از سوی سازمان تامین اجتماعی بود. این مبلغ که در زمان شیوع کرونا برای پرداخت به کارگران در حساب رستوران داران جمع شده بود، پس از مسدود شدن حساب، از حسابشان برداشت شد.

 وی ادامه داد: متاسفانه این اقدام در آن بازه زمانی برای فعالان این حوزه که انتظار حمایت داشتند، مشکلات بسیاری ایجاد کرد.

 ترک کار کارگران در سیستم سازمان تامین اجتماعی قابل تفکیک نیست
مسئول انجمن رستوران‌های بین راهی و تفریحی استان با بیان این که در دو سال اخیر برای بخشودگی جرائم شرط های زیادی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: در سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد قادر به استفاده از بخشودگی بودند، از جمله شرایط این است که اگر کارفرمائی در دوران کرونا کارگر خود را اخراج کرده باشد، مشمول بخشودگی نمی شود. این اقدام با بررسی لیست بیمه و کاهش تعداد اعمال می شود.

علاقه‌بند با اشاره به مشکلات کارفرمایان و کارگران افزود: این در حالیست که برخی از کارگران، خودشان ترک کار کرده اند. بنابراین موضوع در سیستم سازمان تامین اجتماعی قابل تفکیک نیست و همین موضوع باعث می شود کارفرما نتواند از بخشودگی جرایم استفاده کند.

تردد خودروهای ارس پلاک در آذربایجان شرقی
محمد علاقه بند، مسئول انجمن رستوران های بین راهی و تفریحی در ادامه به موضوع تردد خودروهای ارس پلاک در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: همانطور که در محدوده آزاد اروند، محدویت تردد وجود ندارد، درخواست تردد خودروهای ارس پلاک برای زیبا سازی استان و امنیت مسافران را در سراسر استان داریم.

مسئول انجمن رستوران های بین راهی و تفریحی در ادامه افزود: پیشنهاد حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنوف مربوط به حوزه گردشگری یکی از مواردی بود که سال ۹۵ از سوی انجمن در کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد و برخی موارد نیز به تصویب رسید اما برخی از موارد همچنان بی نتیجه مانده است.

محمد علاقه بند با بیان این که حذف مالیات برای کل صنعت گردشگری از جمله واحدهای پذیرائی و اقامتی درخواست شده بود، گفت: ولی در پاسخ فقط کلمه اقامتی و سایر مطرح شده و این موضوع باعث شد حوزه پذیرایی از این معافیت برخوردار نشود. با عنایت به اینکه حوزه گردشگری خدمات ارائه می دهد، متاسفانه مالیات بر ارزش افزوده از کل مبلغ فیش محاسبه می شود نه خدمات ارائه شده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha