۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
نقشه راه و بومی‌سازی فیلترهای پرکاربرد در صنعت پالایش گاز تدوین می‌شود
با هدف جداسازی ذرات و ترکیبات مزاحم؛

نقشه راه و بومی‌سازی فیلترهای پرکاربرد در صنعت پالایش گاز تدوین می‌شود

پروژه «بررسی، مطالعه و رصد فیلترهای مورد استفاده در صنعت پالایش گاز» که متقاضی آن انستیتو فرآورش گاز است در نشست شورای پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت تصویب شد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، رصد فناوری‌های جدید درباره فیلترهای مورداستفاده در صنعت پالایش گاز دنیا، گردآوری اطلاعات شرکت‌های داخلی معتبر سازنده فیلترها و مستندسازی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و تهیه نقشه راه با توجه به نقاط ضعف و قوت موجود، همچنین جذابیت‌های توسعه فناوری در ساخت فیلترها از اهداف این پروژه محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش، گام گذاشتن در رفع بخشی از نیاز صنعت پالایش گاز کشور با هدف جداسازی ذرات و ترکیبات مزاحم با استفاده از فیلترهای مناسب را می‌توان از مزایای این پروژه برشمرد.

جلوگیری از آسیب بیشتر به مواد و تجهیزات پیچیده و گران‌قیمت فرآیندی و افزایش کارایی و راندمان واحدهای فرآیندی از دیگر ضرورت‌های بررسی و رصد فیلترهای مورداستفاده در صنعت پالایش گاز محسوب می‌شود.

این پروژه از سه مرحله تشکیل شده است که در مرحله نخست آن مطالعات جامع در زمینه فناوری فیلتراسیون متداول و نوین و نحوه ساخت آن در دنیا انجام ‌می‌شود.

در مرحله دوم پایشی کلی در زمینه کاربرد فیلترها در فرآیندهای موجود در کشور و صنعت پالایش گاز انجام می‌شود که در این مرحله با توجه به شناسایی توانمندی‌ها، نقاط ضعف، وضع کنونی و ظرفیت‌های آینده در کشور نیز استخراج می‌شود.

سرانجام در مرحله سوم این پروژه با توجه به مطالعات در مراحل گذشته و با عنایت به چالش‌ها و افق‌های پیش‌رو و جذابیت‌های موجود در زمینه این فناوری، نقشه راه مناسبی تهیه می‌شود تا بتوان نیاز بخشی از صنایع کشور به این تجهیزات فرآیندی را تأمین کرد و با بومی‌سازی این صنعت به خودکفایی لازم رسید.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha