۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹
هدایت سرمایه‌های سرگردان از بازارهای غیرمولد به مولد
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

هدایت سرمایه‌های سرگردان از بازارهای غیرمولد به مولد

جذب سرمایه‌گذار به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدون نیاز دارد و بنابراین بهتر است بستر مناسبی برای سرمایه گذاران در بازار سرمایه فراهم شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عباسعلی ابونوری استاد دانشگاه با بیان اینکه بزرگترین مشکل اقتصادی هر کشور کمبود سرمایه است گفت: کمبود سرمایه می‌تواند به هر شکلی برای شرکت‌ها و بنگاه‌ها مشکل ایجاد کند و شرکت‌هایی که با تورم و کمبود درآمد مواجه هستند، توانایی انجام پس انداز را هم ندارند.

ابونوری افزود: افزایش نرخ تورم سال‌ها است که امکان پس انداز را از اکثر مردم کشور گرفته و امکان سرمایه‌گذاری واقعی با هدف تولید را کاهش داده است. و نهایتاً مردم برای حفظ سرمایه خود از تورم به سرمایه‌گذاری بر بازارهای غیر مولد روی آورده‌اند. در حالیکه برنامه و سیاست کشور باید به سمتی سوق پیدا کند که همه اقشار جامعه باید از سرمایه گذاری غیرمولد به سمت سرمایه‌گذاری مولد پیش بروند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدون نیاز دارد و بنابراین بهتر است بستر مناسبی برای سرمایه گذاران در بازار سرمایه فراهم شود تا ضمن ایجاد اعتماد برای سرمایه گذار، به سود خوبی در این بازار برسند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: به طور قطع با بهبود فضای بازار و اعتماد بیشتر، بسیاری از سرمایه‌گذاران با هدفی غیر از کسب سود حداکثری در بخش های تولیدی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

ابونوری گفت: بانک‌ها نقش موتور اقتصادی هر کشور را ایفا می‌کنند اما متاسفانه بانک‌ها توان تشویق سرمایه‌گذاران به بخش‌های مولد را ندارند چون خود به فعالیت‌های غیر مولد مشغول هستند. در واقع بانک‌ها برای تامین کسری سالیانه خود مجبور هستند به فعالیت‌های غیر مولد اقتصادی در بسیاری بخش‌ها از قبیل طلا، ارز، زمین و مسکن روی آورند.

وی افزود: در واقع هدف اقتصاد کاهش هزینه‌های تولید است. به طور مثال کشوری همچون چین با استفاده از این قانون، به دستاوردهای خوبی رسیده است و یکی از سیاست‌های داخلی این کشور تولید کالا بر اساس کمترین هزینه است. این کشور با این روش، وسعت زیادی از بازار فروش در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گفته این استاد دانشگاه؛ سرمایه‌گذاری انسانی و افزایش مهارت این نیروها نیز در سرمایه‌گذاری تاثیر دارد و با توجه به توانمندی کشور ایران در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، بهتر است در بحث سرمایه‌گذاری و جذب آن بیش از پیش تلاش صورت گیرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha