۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
فعالان بخش خصوصی در واگذاری نمایشگاه فرش دستباف قم اولویت دارند
استاندار قم:

فعالان بخش خصوصی در واگذاری نمایشگاه فرش دستباف قم اولویت دارند

قم- شاهچراغی، استاندار قم با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری نمایشگاه فرش دستباف قم به بخش خصوصی، گفت: فعالین این حوزه در اولویت هستند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم سید محمدتقی شاهچراغی با حضور میدانی در محل نمایشگاه در حال احداث فرش دستباف قم، در جلسه‌ای با مدیران دولتی و فعالین عرصه فرش دستباف اظهار کرد: همه بخش‌های صنعت فرش در این نمایشگاه سهیم هستند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای شکوفایی بیشتر صنعت فرش دستباف قم احداث شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه دولتی و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، در واگذاری آن به بخش خصوصی بایستی فعالان حوزه فرش دستباف در اولویت باشند.

استاندار قم همچنین بعضی از مسائل کاری نمایشگاه فرش دستباف قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: موضوعات بایستی به صورت استانی و با استفاده از اختیارات مدیران دولتی حل شوند.

فعالان بخش خصوصی در واگذاری نمایشگاه فرش دستباف قم اولویت دارند

بررسی مشکلات تولیدکنندگان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی
در قالب چندین نشست جداگانه و دیدار چهره به چهره استاندار قم و در راستای رفع موانع تولید که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، صنعتی و تولیدی استان بررسی شد.

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه ویژه حل مشکلات و موانع پیش روی بخش‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی استان که با حضور مدیران واحدهای تولیدی مربوطه و نیز دستگاه‌های ذی‌ربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، بر ضرورت اتخاذ راهکارهای عملیاتی جهت رفع این مشکلات در اسرع وقت تأکید کرد.

استاندار قم با بیان لزوم اقدام جهادی مدیران در زمینه آماده‌سازی بسترهای توسعه اقتصادی، اضافه کرد: مدیران مکلفند با در نظر گرفتن چارچوب‌های قانونی و عملیاتی، در مسیر رفع موانع گام بردارند.

وی خدمت به مردم را مهم‌ترین وظیفه هر مدیر دولتی دانست و افزود: حل مشکلات فعالان اقتصادی ضمن بهبود فضای کسب و کار در استان زمینه ساز اعتماد مردم به دولتمردان است.

استاندار قم برگزاری برنامه‌های مختلف اقتصادی و حضور میدانی در محل کار و معیشت مردم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: جلب رضایت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم مهم‌ترین اولویت کاری شخص استاندار است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در بازدید از واحدهای تولیدی بر آن تأکید شده است، ضرورت حضور و رسیدگی مدیران مربوطه به دغدغه‌های تولیدکنندگان است که در این جلسه تلاش شد با حضور رو در روی مدیران اجرایی و صاحبان صنایع این مشکلات بی‌واسطه و بدون تعارف طرح و راهکارهای قانونی و عملیاتی اتخاذ شود.

فعالان بخش خصوصی در واگذاری نمایشگاه فرش دستباف قم اولویت دارند

شاهچراغی بیان کرد: متمرکز بودن برخی اختیارات دستگاهی در مرکز و نبود قدرت تصمیم‌گیری استانی از جمله مواردی است که همواره در راه کمک به بخش‌های تولیدی و توسعه استان مانعی بزرگ به حساب می‌آید و خوشبختانه رویکرد ریاست محترم جمهور در این زمینه تفویض و واگذاری اختیارات به مدیران دستگاه‌هاست که نقشی بسزا در رفع و حل این مشکلات دارد.

وی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات در استان قابل حل است و در این مسیر، مدیران دولتی موظف به تعیین مسیر صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی با نگاهی آینده‌نگر هستند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جلساتی ادامه خواهد داشت، گفت: بنا داریم تا رفع موانع و مشکلات بخش تولید این اقدامات را ادامه دهیم و در این مسیر دستگاه‌های دولتی موظفند توان کامل خود را بکار برند.

گفتنی است در برنامه دیدار استاندار قم با واحدهای تولیدی خدماتی و صنعتگران استان که حدود ۴ ساعت به طول انجامید و در قالب چندین نشست جداگانه و دیدارهای چهره به چهره با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان صورت گرفت، ضمن بررسی درخواست مدیران واحدهای تولیدی استان و بررسی مسائل حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی، پاسخ مدیران مرتبط به این درخواست‌ها و دستورات استاندار قم در راستای راهکارهای قانونی رفع موانع تولید طرح شده و به تصویب رسید.

کد خبر: ۱۲۵٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha