۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
واردات خودرو اهرمی برای ترغیب خودروسازان به کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای کیفیت
نائب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد

واردات خودرو اهرمی برای ترغیب خودروسازان به کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای کیفیت

نائب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس بهترین راهکار برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو را آزاد شدن واردات و کاهش نرخ تعرفه واردات دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه با بیان اینکه دولت باید برای حوزه خودرو سیاست‌گذاری صحیحی انجام دهد، گفت: در وهله نخست باید به این نکته توجه کرد که خودروسازی در ایران با این وضعیت، صنعت نیست بلکه شرکت‌های موجود، کارخانه‌های خودروسازی هستند؛ اگر کارخانه‌های کنونی صنعت بودند وضعیت این گونه نمی‌شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین راهکار در شرایط فعلی برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو، آزاد شدن واردات و کاهش نرخ تعرفه واردات است.

وی اضافه کرد: مادامیکه در بازار خودرو، رقابت ایجاد نشود و تکنولوژی روز دنیا وارد کشور نشود، خودروسازی پیشرفت نخواهد کرد و مشکلات این حوزه همچنان پابرجا خواهد ماند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با ممنوعیت واردات خودرو و تعرفه ۸۵ درصدی واردات هیچ خودروسازی برای افزایش کیفیت، بهره‌وری، رفاه و... انگیزه‌ای نخواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه باید اهرمی برای ترغیب خودروسازان به کاهش هزینه‌های تولید و کیفی‌سازی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در بازار انحصاری، خودروسازان خودروها را سلیقه ای، تولید کرده و به راحتی به مردم می‌فروشند که باید برای رفع این موضوع تدبیری کرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha