۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
پیش بینی ۸ درصدی رشد اقتصادی برای سال ۱۴۰۱
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

پیش بینی ۸ درصدی رشد اقتصادی برای سال ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بخش اقتصادی لایحه بودجه ۱۴۰۱، دولت سیزدهم هشت درصد رشد اقتصادی را پیش بینی کرده در حالیکه ما در سال های گذشته حتی تجربه روند منفی اقتصادی داشته ایم.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به آخرین بودجه تحویلی از سوی دولت دوازدهم در سال ۱۴۰۰ گفت: ما انتظار داشتیم دولت دوازدهم در آخرین لایحه بودجه ای که به نمایندگان مجلس تحویل می دهد بسیاری از چالش های اقتصادی را در سال آخر دوره ریاست جمهوری مطرح نماید و برای برطرف کردن آن ها اقدام کند که متاسفانه این طور نشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم که اولین بودجه این دولت نیز محسوب می شود از پشتوانه کارشناسی قابل قبولی برخوردار است.

 میرتاج الدینی در خصوص کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ توضیح داد: رشد اقتصادی، ثبات اقتصادی و عدالت محوری از هدف گذاری های قابل توجهی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش اقتصادی، دولت سیزدهم ۸ درصد رشد اقتصادی پیش بینی کرده است. این درحالی است که ما در سال های گذشته حتی تجربه روند منفی اقتصادی داشته ایم و یا در بهترین حالت رشد ۴ درصدی اقتصادی را تجربه کرده ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وعده ۸ درصد رشد اقتصادی که دولت سیزدهم برای سال آتی در لایحه بودجه پیش بینی کرده است، کار آسانی نیست. اما برنامه ریزی های خوبی را برای تحقق آن انجام داده است.

میرتاج الدینی در خصوص رویکرد دولت سیزدهم برای اخذ مالیات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ توضیح داد: این نکته که درآمد مالیاتی دولت در سال آتی افزایش داشته به آن معنا نیست که اخذ مالیات دولت از عموم جامعه بیشتر خواهد بود، بلکه در حوزه هایی که معافیت مالیاتی داشته اند، معافیت های مالیاتیشان را حذف کرده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha