۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۷
دولت مابه التفاوت ارز ترجیحی را به نفع مردم هزینه کند
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا:

دولت مابه التفاوت ارز ترجیحی را به نفع مردم هزینه کند

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهارکرد: مابه التفاوت ارز ترجیحی با ارز بازار آزاد متعلق به مردم است و لذا باید طوری به مردم اختصاص داده شود که از آن بهره ببرند.

به گزارش بازار، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ضمن موافقت کامل با حذف سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارزی که در اختیار دولت است متعلق به مردم است اما متاسفانه مردم پول دولت را از پول خود جدا می دانند.

وی ضمن تأکید بر لزوم خودداری از سرکوب نرخ ارز و دیگر قیمتها، با بیان اینکه هر جنس و کالایی باید به قیمت واقعی عرضه شود افزود: مابه التفاوت ارز ترجیحی با ارز بازار آزاد متعلق به مردم است و لذا باید طوری به مردم اختصاص داده شود که از آن بهره ببرند.

کارشناس عالی امور استراتژیک سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را یکی از زمینه های قاچاق و فساد دانست و گفت: هر کسی که با این ارز کالایی را وارد کند و پرداخت مابه التفاوت آن را هم دور بزند ۶۰۰ درصد سود کرده و در این درحالیست که مردم برای ۱۰ درصد سود به زحمت می افتند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: امکان کنترل کالاهای وارد شده با ارز دولتی و رسیدن آن ها به دست مصرف کننده خیلی کم است.

وی یادآورشد: متاسفانه در دولت گذشته به پدر داماد آقای روحانی ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات موز اختصاص دادند درصورتیکه موز کالای اساسی نیست و همه مردم قدرت خرید موز ندارند ضمن اینکه این ارز سهم همه مردم است و باید به عدالت توزیع شود.

کارشناس عالی امور استراتژیک معتقد است که سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی و حتی ارز نیمایی جزو ریشه های فساد هستند و تا زمانی که این ارزها باشند فساد هم ادامه دارد.

قدیری ابیانه اظهارکرد: با توجه به اینکه هر یک روز تاخیر در حذف سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی به ضرر مملکت است و باعث فساد و رانت بیشتر می شود لذا دولت این سیاست را هرچه زودتر حذف و به جای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی، به مردم ۱۵۰ هزار تومان یارانه پرداخت کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha