۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
۱۸ معضل ناشی از خشکی زاینده‌رود | صنعت گردشگری اصفهان رو به افول است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۸ معضل ناشی از خشکی زاینده‌رود | صنعت گردشگری اصفهان رو به افول است

اصفهان - مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ۱۸ معضل پیرامون زاینده‌رود به جز بحث آب شرب و کشاورزی داریم که کاهش درآمد، زمین خوردن صنعت توریسم، آلودگی هوا و فرونشست زمین از مهم‌ترین موارد است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان اصفهان روز گذشته، جلسه ای برای برای بررسی جذب بودجه در راستای تامین  بالاترین حد منافع استان اصفهان برگزار کرد و سرخط‌ها، سرفصل‌ها، ردیف‌های بودجه اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ارتباط با درنظر گرفته نشدن بودجه برای احیای زاینده رود گفت: مطابق بررسی های کارشناسی، ۱۸ معضل پیرامون زاینده‌رود به جز بحث آب شرب و کشاورزی داریم که کاهش درآمد، زمین خوردن صنعت توریسم، آلودگی هوا، مشکلات حاشیه‌نشینی، فرونشست زمین و رخ دادن مباحث امنیتی فقط چند مورد از این معضلات است.

نقشه سیاسی و اداری اصفهان با نقشه جغرافیایی ما منطبق نیست
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقشه سیاسی و اداری استان اصفهان با نقشه جغرافیایی منطبق نیست و مشکل اینجاست که موضوعات مربوط به آب را نمی‌توان بر اساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: بازگشایی زاینده در بخش زیست محیطی هم قانونی و هم امکان پذیر است و برای جلوگیری از مشکلات بعدی باید حتما در دستور کار باشد.

مقتدایی با اشاره به اینکه  افراط و تفریط در بررسی بودجه مضر است، گفت: توجه افکار عمومی نسبت به ردیف‌های بودجه و رقابتهای بین استانی، فرصتی مغتنم برای پیگیری موارد جا مانده در لایحه بودجه است اما باید مستند و به دور از سوگیری منفی باشد.

وی با اشاره به اینکه وحدت نظر نمایندگان و مسئولان در پیگیری مسائل اصفهان ضروری است، افزود: نمایندگان می توانند، پیشنهادهایی به صورت فردی و گروهی تنظیم و به امضا برسانند و پیشنهادات خودشان را به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه کنند.

ممانعت از باز شدن پلمب سوخت مازوت نیروگاه‌ها
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ممانعت از باز شدن پلمب سوخت مازوت نیروگاه‌ها را از موارد مهم مورد پیگیری نمایندگان اصفهان دانست و گفت: در فصلهای سرد سال که با کمبود گاز مواجه هستیم این مطلب از اهمیت خاصی برخوردار است.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha