۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
دریافت کد ملی برای جلوگیری از احتکار لوازم‌ خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مطرح کرد

دریافت کد ملی برای جلوگیری از احتکار لوازم‌ خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه مردم باید بدانند در زمان خرید، کد ملی به چه منظور از آنها دریافت می‌شود، لزوم همراهی رسانه‌ها را در این زمینه متذکر شد.

به گزارش بازار، اکبر پازکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به مثبت بودن طرح جامع تجارت، اشکال آن را در اجرای طرح از کف بازار عنوان کرد و گفت: از ابتدا طرح به منظور مقابله با احتکار، گران فروشی و کم فروشی بود و اینکه کالای قاچاق مشخص شود.

وی همچنین در خصوص درج کد ملی خریداران در این سامانه گفت: این طرح به منظور کالای ریز خانگی نبود و خریداران بدون کارت گرانتی می توانستند با در اختیار داشتن کد دستوری به شرکت ها اعلام وضعیت کرده و پس از فعال شدن گارانتی، کالا در منزل نصب شود و از این طریق احتکار و... از بین می رفت.

پازکی در این راستا به روندهای مقابله ای نظیر کرونا و امتناع برخی تولید کننده ها و وارد کننده ها گفت: اتحادیه می گوید راه حمایت از تولید داخل نباید با این قبیل کارها سد شود. وقتی از مشتری کد ملی می خواهیم و او در رسانه ها درباره سوء استفاده از کد ملی می شنود، مشخص است که از این کار امتناع می کند و فروشنده نیز رغبتی به دریافت کد ملی ندارد.

وی ادامه داد: از زمانی که کالا از کارخانه خارج می شود، تمام کدهای نقش شده روی قطعات ثبت و ضبط می شود و تا وقتی به دست بنکدار و زیر مجموعه برسد هم دریافت می گردد.

پازکی به رادیو گفت‌وگو گفت: حلقه آخر مصرف کننده است و زیر ساخت آن برای دریافت کد ملی آماده نیست.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند کد ملی به چه منظور از آنها دریافت می شود، لزوم همراهی رسانه ها را در این زمینه متذکر شد.

پازوکی در عین حال تاکید کرد تولید داخل برای نیاز داخل کافیست، به جز یکی دو قلم که در آینده نزدیک در داخل کاملا تولید و عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی رصد تولید تا سطح عرضه کاملا مشخص است، نیازی به دریافت کد ملی از خریدار نیست، افزود: در زمان نصب مشخص می شود که یک کالا قبلا استفاده شده است یا خیر.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha