۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
افزایش سن بازنشستگی در تقابل با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

افزایش سن بازنشستگی در تقابل با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تعویق سن بازنشستگی مطرح شده در لایحه بودجه با هر بهانه و توجیهی به مثابه تداوم بحران بیکاری، نرخ روزافزون تعداد متقاضیان جوان برای اشتغال و تلف‌شدن سرمایه انسانی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهره السادات لاجوردی با انتقاد از افزودن دو سال به سن بازنشستگی گفت: طبق بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۱، حداقل و حداکثر بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تأمین اجتماعی ۲ سال افزایش می‌یابد. باید توجه داشت امروز نیاز جوانان به اشتغال و ازدواج در صدر مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی امنیتی کشور قرار دارد و این دو مهم به عنوان مکمل یکدیگر و موتور محرک جامعه محسوب می‌شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود:  با وجود بیکاری خیل عظیم جوانان تحصیلکرده به دلیل فراهم‌ نشدن زمینه‌های مساعد اشتغال در دولت قبل و به موازات آن تأخیر در ازدواج و تشکیل خانواده، موضوع تعویق سن بازنشستگی مطرح شده در لایحه بودجه پیشنهادی با هر بهانه و توجیهی به مثابه تداوم بحران بیکاری، نرخ روزافزون تعداد متقاضیان جوان برای اشتغال و تلف‌شدن سرمایه انسانی و فکری نیروهای جوان و با انگیزه کشور و نیز کاهش راندمان بخش‌های اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: پیشنهاد فوق‌الذکر، از طرفی منتج به عدم تحقق وعده‌های دولت مردمی در مسیر اشتغال‌زایی و توجه به جوانان بوده و از سوی دیگر، با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تعارض و بلکه در تقابل قرار گرفته و متاسفانه اختلال در ازدواج جوانان به دلیل بیکاری و آثار مخرب افزایش سن ازدواج بر وجوه مختلف جامعه، به هیچ عنوان در این پیشنهاد، لحاظ نگردیده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که حل مشکل در یک حوزه نباید باعث ایجاد بحران در حوزه‌های دیگر شود؛ آن هم در شرایطی که وضعیت بیکاری و ازدواج جوانان بحرانی و نیازمند درمان اورژانسی است. بنابراین، راه حل مرتفع نمودن مشکل صندوق‌های بازنشستگی باید در دل همان حوزه و از طرق مقتضی مانند اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی، بررسی امکان تجمیع صندوق‌ها، اتخاذ روش‌های پرداخت نوین، رفع متغیرهای مزاحم برای پایداری صندوق‌ها و مانند آن، اندیشیده شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha