۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول تمام بازنشستگان شود
عضو فراکسیون کارگری مجلس:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول تمام بازنشستگان شود

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چند روز قبل به بازنشستگان لشکری و کشوری داده شده است که همسان‌سازی به طور کامل اجرا می‌شود اما بازنشستگان تأمین اجتماعی جزء این طرح نیستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سهیلا جلودار زاده، در مورد همسازن‌سان حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ گفت: در سال ۹۸، برای جبران قدرت خرید بازنشستگان، اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد و این رقم در سال جاری با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چند روز قبل به بازنشستگان لشکری و کشوری داده شده است که همسان‌سازی به طور کامل اجرا می‌شود اما بازنشستگان تأمین اجتماعی جزء این طرح نیستند وهمسان‌سازی برای این گروه از بازنشستگان بعد از پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اجرا خواهد شد و این سازمان این وعده را به بازنشستگان خود داده است که به محض دریافت دستور خود از دولت همسان‌سازی را اجرا کند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جامعه‌ای در شرایط سلامت، رشد و توسعه قرار دارد که عدالت را بین اقشار مختلف صاحبان حق پیاده کند، اگر اینکار صورت نگیرد انواع و اقسام بلاها و آسیب‌ها گریبان‌گیر حکومت‌ها خواهد شد. کارگران قشر ضعیف جامعه سال‌هاست با وعده و وعید مسئولان مبنی بر همسان‌سازی حقوق روبرو هستند و هر ساله با تورم حاکم بر جامعه به سال بعد موکول می‌شود.

جلودارزاده تصریح کرد: طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در موضوعات مختلف به مجلس آمده و با کمبود بودجه به سال جاری موکول شده است و افزایش حقوق کارگران بازنشستگان در سال جدید  رشد چندانی نخواهد داشت.

توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و بودجه آن مشخص شده است، در حال حاضر کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی از این افزایش حقوق بهرمند شدند اما کارگران متاسفانه مشمول این افزایش حقوق نشده‌اند، تلاش‌های بسیاری توسط فعالان اجتماعی صورت گرفته تا این همسان‌سازی به سرانجام برسد اما تاکنون نتیجه مثبتی حاصل نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: گروه‌های ضعیفی مثل کارگران روزمزد هستند که در این شرایط نامناسب باید از طرف دولت از آنها حمایت شود متاسفانه در اوضاع کنونی که همه ترس از کرونا دارند گروهی ترس نان شب و بی‌خانمانی را دارند.

جلودارزاده در پایان خاطر نشان کرد: خبرهای مبنی بر بسته‌های حمایتی دولت منتشر شد اما پس از پرداخت یارانه کرونا، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این بسته حمایتی به بسیاری از واجدان شرایطی که حتی درآمد و شغل خاصی ندارند و تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند تعلق نگرفته است، دولت باید این گروه از افراد جامعه را دریابد این قشر به شدت در تنگنای مالی قرار دارند.

کد خبر: ۱۲٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      1 0
      سلام اعتراض داریم اعتراض داریم.ظلم است پنهان کاری است. حقوق 4.700 15 درصد افزایش دارد وحقوق های بالا مشخص نیست. وحقوق 3 میلیون تا 4/700 سی درصد.. پیشنهاد همه 30 درصد. گروهای دیگر افشا شوند.مقامات قضایی ومجلس پیگیری نمایند.