۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
لوکوموتیو فرسوده صنعت نفت نیاز به بازسازی و به روزرسانی دارد
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

لوکوموتیو فرسوده صنعت نفت نیاز به بازسازی و به روزرسانی دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: تعمیر و به‌روزسانی تجهیزات نفتی به معنای هزینه‌کرد نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری جهت دستیابی به ثروت بیشتر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری بر ضرورت به روزرسانی تاسیسات نفتی تاکید کرد و گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های کمیسیون انرژی در حوزه انرژی، آینده صنعت نفت است چراکه حدود ۱۰۰ سال از عمر این صنعت می‌گذرد و عمر برخی از تاسیسات آن به۵۰ تا ۱۰۰ سال می‌رسد. بازسازی‌ها به‌صورت بسیار محدود بوده است ولذا این تشکیلات فرسوده نمی‌تواند بازده‌ خوبی داشته باشند این در حالی که صنعت نفت همچون گاو شیردهی دیده می‌شود که باید مدام آن را دوشید به همین دلیل سهم ۱۴ و نیم درصدی وزراتخانه نفت به درستی داده نمی‌شود.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعمیر و به‌روزسانی تجهیزات نفتی به معنای هزینه‌کرد نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری جهت دستیابی به ثروت بیشتر است، افزود: اگر این سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشود ضرر چند ده برابری در آینده برای کشور خواهد داشت.

وی معتقد است اگر سهم وزارت نفت از قانون بودجه به طور کامل رداخت نشود و این وزارتخانه را از حاشیه‌های سیاسی دور نکنیم، همچنین جلوی رفتارهای سلیقه‌ای گرفته نشود، خسران و زیانی که در آینده از این بی‌توجهی خواهیم دید بسیار بالا خواهد بود.

رحیمی مظفری توضیح داد: اگر صنعت نفت به روزرسانی نشود علاوه‌بر آنکه نمی‌توان به ازدیاد برداشت نفت و توسعه صنایع پایین‌دستی رسید بلکه بسیاری از تاسیسات به مرور از رده خارج خواهند شد اما با سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توان علاوه‌بر ایجاد اشتغال، ارزآوری و ارزش افزوده بیشتری را بدست آورد.

این نماینده مجلس گفت: اگر از فرصت‌های در اختیار به درستی استفاده نشود، همین فرصت‌ها تبدیل به تهدیدهایی در حوزه امنیت اقتصادی کشور شده و جایگاه ایران در حوزه انرژی میان کشورهای جهان متزلزل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما با نفت کشور را آباد کردیم اما برای خود آن هزینه نمی‌کنیم در حالی که لوکوموتیو  فرسوده صنعت نفت نیاز به بازسازی و به روزرسانی دارد.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha