۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
تشکیل کمیته بودجه در کمیسیون برای بررسی بندهای مربوطه به حوزه سلامت در لایحه ۱۴۰۱
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

تشکیل کمیته بودجه در کمیسیون برای بررسی بندهای مربوطه به حوزه سلامت در لایحه ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در نشست کمیسیون تاکید شد که بدون اعمال هر گونه فشار به مردم باید خلق منابع جدید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهرا شیخی در تشریح تشریح نشست روز گذشته( ۲۳ آذرماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی آخرین وضعیت تخصیص بودجه بخش سلامت در سال جاری و پیش‌بینی‌های لازم در تامین منابع این بخش در بودجه ۱۴۰۱ در نشست امروز این کمیسیون با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، بیمه سلامت، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: نمایندگان در این نشست از میزان بودجه پیش بینی شده برای وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتقاد کردند و بر این باور بودند که باید به اجرای قوانین مرتبط با حوزه سلامت در قوانین بودجه و برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی سلامت توجه جدی شده و اجرای قوانین حوزه سلامت در اولویت قرار گیرد.  

وی ادامه داد: موضوع حذف بودجه سلامت الکترونیک، درآمد اختصاصی سازمان انتقال خون، اعتبارات عمرانی بیمارستان ها، عوارض سیگار، هزینه های ناباروری و پیشگیری از حوادث برای اورژانس توسط نمایندگان مطرح و بر ضرورت توجه به مقوله پیشگیری و افزایش بودجه وزارت بهداشت تاکید شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با یادآوری انتقاد اعضای کمیسیون نسبت به ادغام بودجه دارو تصریح کرد: نمایندگان بر ضرورت توجه به پیش بینی بودجه اختصاصی برای این حوزه تاکید کردند.

شیخی یادآور شد: نماینده بیمه سلامت از افزایش ۶ درصدی بودجه‌شان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ابراز نگرانی و مطرح کرد که افزایش تعرفه‌ها دیده نشده و هر میزان تعرفه را در نظر بگیریم با افزایش ۶ درصدی همخوانی ندارد و ممکن است پرداخت ها از جیب مردم افزایش یابد که در این رابطه اعضای کمیسیون تاکید کردند که اگر به اجرای درست و دقیق قانون توجه شود حتی نیازی به افزایش بودجه نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد که افزایش ها در کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ به صورت سرجمع تنها ۵ درصد در حالی که در بخش سلامت ۳۳ درصد است.

وی افزود: پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته مقرر شد بیمه، هلال‌احمر و وزارت بهداشت سه کارشناس که اطلاعات کاملی را نسبت به بودجه و منابع و مصارف مجموعه های خود دارند به کمیسیون معرفی کنند تا پیشنهادات کارشناسی و دقیقی را برای نهایی شدن تصمیمات برای ارائه به کمیسیون تلفیق داشته باشند و همچنین تاکید شد که بدون اعمال هر گونه فشار به مردم  باید خلق منابع جدید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: از اعضای کمیسیون درخواست شد که تلاش مناسبی را برای توجه نمایندگان به بندهای مربوط به حوزه سلامت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ داشته باشند و نظر اجماعی اعضا برای اعمال نظرات کمیسیون در لایحه بودجه اخذ شود.

شیخی از تشکیل کمیته بودجه در کمیسیون بهداشت برای بررسی بندهای مربوط به حوزه سلامت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha