۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
توان تولید روزانه ۵ تن الکل در کارخانه کنستانتره شاهرود وجود دارد
کمک صنعت به مقابله با کرونا در شاهرود؛

توان تولید روزانه ۵ تن الکل در کارخانه کنستانتره شاهرود وجود دارد

شاهرود- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه کارخانه کنسانتره شاهرود با مجوز معاونت غذا و دارو برای تولید الکل شروع به فعالیت کرد، گفت: این کارخانه توان تولید روزانه پنج تن الکل را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، زهرا میرزا محمدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و ظرفیت سنجی کارخانه‌های تولیدی تحت حوزه نظارتی، پیشنهاد تولید الکل را با توجه به تجهیزات مشابه به مسئولان کارخانه کنسانتره ارائه کردند تا تحت نظارت و مشاوره کارشناسان این معاونت، الکل اتیلیک به‌صورت آزمایشی به میزان حدود یک‌تن تولید شود.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به نتایج آزمایش‌های تکمیلی مجوز تولید الکل به این کارخانه از سوی معاونت غذا و دارو داده‌شده است، ابراز کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده ظرفیت تولید روزانه پنج‌تن الکل اتیلیک در این کارخانه امکان‌پذیر خواهد بود و الکل تولیدی تحت نظارت معاونت غذا و دارو  تحویل کارخانه‌های تولید مواد ضدعفونی‌کننده می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تهدید به وجود آماده توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی به نحوه احسنت تبدیل به فرصت شد.

میرزا محمدی بیان کرد: ازیک‌طرف کارخانه کنسانتره شاهرود که تنها در فصل تابستان و اوایل پاییز فعال بوده و در سایر ماه‌های سال غیرفعال است امکان فعالیت در تمام فصول را خواهد داشت و از طرفی در استان سمنان به علت عدم وجود کارخانه الکل سازی مشکل تهیه الکل برای کارخانه‌های مواد ضدعفونی‌کننده رفع می‌شود.

کد خبر: ۱۲٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha