۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
جایگاه اردبیل در بودجه ۱۴۰۱ در بین ۱۹ استان اول | بودجه عمرانی در سال آینده رشد ۷۷ درصدی دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل خبر داد:

جایگاه اردبیل در بودجه ۱۴۰۱ در بین ۱۹ استان اول | بودجه عمرانی در سال آینده رشد ۷۷ درصدی دارد

اردبیل- شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: برخلاف فضاسازی های کاذب فضای مجازی جایگاه استان در بودجه ۱۴۰۱ در بین ۱۹ استان برتر کشور قرار دارد.

داود شایقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی فضاسازی های غلط و غیرواقعی شبکه های اجتماعی را این روزها شاهد هستیم که با دستکاری اعداد و ارقام سعی دارند اطلاع رسانی غیرواقعی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه  سال آینده مجموع اعتبارات عمرانی در کشور با ۳۷ درصد رشد به ۳ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان رسیده که در سال گذشته این رقم یک هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان بوده است.

اعتبار پروژه راه آهن اردبیل – میانه در بودجه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل رشد اعتبارات عمرانی استان اردبیل را در بودجه سال آینده ۷۷.۱ درصد اعلام کرد و گفت: به عنوان نمونه برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که این رقم در بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان است که یک رشد ۲.۵ برابری را نشان می دهد.

شایقی ادامه داد: در حوزه راه ها بودجه استان اردبیل در سال آینده با ۵۰ درصد افزایش رقم قابل توجهی را نشان می دهد تا توسعه بزرگراه ها را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر و در شبکه های مختلف اجتماعی با درج غلط آمار و اطلاعات بودجه ای استان ها سعی شده تا در مانور تبلیغاتی کاذب بودجه استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان را ارقام نجومی نشان دهند در حالی که بودجه استان خوزستان، تهران و اصفهان آمار و ارقام کمتر از مبالغ اعلام شده را نشان می دهد.

بودجه استان اردبیل در لایحه ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: امسال بودجه استان اردبیل ۲ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان ابلاغ شده است که این رقم در لایحه ۱۴۰۱ بیش از سه هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان می باشد.

شایقی اظهار کرد: نه تنها جایگاه استان اردبیل نسبت به سالجاری که ۲۲ کشور بوده ارتقا یافته بلکه ما در بین ۱۹ استان برتر کشور از حیث اختصاص بودجه قرار گرفتیم که یک روند مناسب و مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی استاندار اردبیل و نمایندگان استان با ارائه اطلاعاتی که از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ارائه خواهد شد، سعی شان بر افزایش ردیف های بودجه ای در بررسی لایحه در مجلس خواهد بود که امیدواریم در نهایت رقم اعتباری مناسب تری نیز به استان در مجلس مصوب شده  و در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: ما از چند ماه پیش با همراهی استاندار اردبیل و نمایندگان سعی کردیم تا با حضور در سازمان برنامه و بودجه و رایزنی با متولیان امر برای پروژه های زیربنایی و مهم استان بودجه های ملی بیشتری را اخذ کنیم که این روند همچنان در مرحله بررسی بودجه در مجلس ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha