۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
ارائه بیش از ۵٠ پروژه همکاری مشترک در قالب کمک های توسعه ای کمیسیون اروپا
در دیدار مسئولان وزارت کار با هیات اروپا مطرح شد

ارائه بیش از ۵٠ پروژه همکاری مشترک در قالب کمک های توسعه ای کمیسیون اروپا

نشست مشترک مسئولان وزارت تعاون با هیات اعزامی اتحادیه اروپا با حضور فروزان، مدیرکل امور بین الملل و «سارا رینالدی» رئیس اداره خاورمیانه اداره کل شرکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان در این نشست گفت: میزبانی ما از افغانستانی ها، بر اساس کرامت انسانی است و به جای کمپ، آن‌ها را در جامعه خود جذب کردیم.

وی تاکید کرد : انتظار ما از کمیسیون اروپا ارائه ایران به عنوان الگو برای مردم دنیا بود، اما متاسفانه این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

فروزان با اشاره به حضور طولانی مدت پناهجویان افغانی در ایران گفت: تمامی یارانه‌هایی که برای شهروندان ایرانی در زمینه های رفاه، بهداشت، درمان، امنیت و ... پرداخت می‌شود برای افغان‌ها نیز در نظر گرفته می شود، اما تاکنون مبلغ قابل توجهی برای حمایت از آنان از کمیسیون اروپا دریافت نکرده ایم.

وی تصریح کرد : آماده اجرای طرح‌های مشترک هستیم.

مدیرکل امور بین الملل، با بیان اینکه میزان کمک‌های کمیسیون اروپا به ایران در قیاس با کشورهای دیگر بسیار ناچیز بوده است، عنوان کرد: در زمان همه‌گیری کرونا، هیچ یک از هیات‌های اروپایی، حاضر نشدند ماسک و واکسن در اختیار مردم ایران بگذارند، اما با همت و تلاش داخلی توانستیم، نیاز مردم را تامین کرده و حتی به صادرکننده ماسک و تولید کننده واکسن تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: در آن زمان، انتظار می رفت نگاه اتحادیه اروپا، بشر دوستانه و از سیاست به دور باشد.

فروزان تصریح کرد : در این نشست، بیش از ۵۰ طرح و پروژه به کمیسیون اروپا ارائه شد که در صورت تمایل طرف اروپایی، مایل به همکاری مشترک هستیم.

فروزان با تاکید بر اینکه این نوع مشارکت ها دوطرفه و بر مبنای احترام متقابل هست،   بر رعایت ملاحظات ملی تاکید کرد.

وی بیان داشت: انتظار داریم اولویت های کمک های توسعه ای کمیسیون اروپا در ایران گسترش یابد و به برنامه های داخلی برای تامین رفاه همه اقشار کمک کند.

هادی مهدوی، مشاور مدیر کل دفتر امور بین الملل پس از ارائه توضیحات تکمیلی راجع به شیوه تهیه و ارائه طرح های وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمیسیون اروپا به عنوان اولین بار،   افزود: این تازه آغاز کار است و تلاش می کنیم جذب حداکثری از منابع کمیسیون اروپا داشته باشیم.

سارا رینالدی، رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شرکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا نیز در این نشست گفت: هدف ما از حضور در ایران، ارزیابی شرایط موجود برای گسترش همکاری در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: در این برنامه، اولویت ‌های تعامل با ایران بر محور اشتغال، پشتیبانی و ایجاد معیشت برای آواره‌های افغانستانی است و این کار را از طریق مرکز پناهندگان نروژ و سازمان ملل انجام خواهیم داد.

رینالدی، با بیان اینکه  اتحادیه اروپا، یکی از بزرگ‌ترین سازمان های کمک‌های بشر دوستانه به ایران بوده است گفت : ما هم ایرانی‌های در معرض آسیب و هم افغانستانی ها را حمایت کردیم که نمونه‌های اخیر آن سیل سال ۲۰۱۹ و همه‌گیری ویروس کرونا است که هم کمک‌های نقدی و هم غیر نقدی صورت گرفت و ۱۹ میلیون یورو به این کار اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: همکاری اختصاصی اتحادیه اروپا با این وزارتخانه از سال ۲۰۱۹ با هدف تقویت صیانت اجتماعی برای کودکان خیابانی به ویژه کودکان افغانستانی از طریق یونیسف، سازمان بهزیستی و رفاه اجتماعی انجام شد.

سارا رینالدی از ارائه دقیق و جامع زیر مجموعه های وزارت کار با مدیریت دفتر امور بین الملل تشکر و ابراز امیدواری کرد که کمیسیون اروپا همه ی طرح های مطرح شده در این وزارتخانه را در کمک‌های توسعه ای خود جای دهد.

در این نشست نمایندگان معاونت های رفاه،   تعاونی ها،   کارآفرینی و اشتغال، سازمان تامین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه ای،   سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید،   صندوق عشایری به ارائه طرح ها و برنامه‌های  پیشنهادی خود پرداختند.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha