۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
ضرورت محاسبه عوارض خروج از کشور در منطقه آزاد اروند طبق مصوبه سال ۹۸
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خرمشهر تاکید کرد؛

ضرورت محاسبه عوارض خروج از کشور در منطقه آزاد اروند طبق مصوبه سال ۹۸

خرمشهر- فرطوسی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خرمشهر و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و قطر خواستار محاسبه عوارض خروج از کشور در اروند طبق نرخ مصوب سال ۹۸ (ویژه منطقه آزاد اروند) شد.

امین فرطوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در دی ماه سال ۹۸ مصوبه‌ای را پیگیری کردم که عوارض خروج از کشور در منطقه آزاد اروند با سرزمین اصلی متفاوت باشد.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد عوارض خروج از کشور هموطنان از خروجی‌های منطقه آزاد اروند در همه دفعات به صورت یکسان و با نرخ ثابت محاسبه شود؛ از سوی دیگر نیز مبلغ این نرخ ثابت ۵۰ درصد عوارض اولیه در خروج از کشور از سایر معابر بین‌المللی داخلی تعیین خواهد شد که این اقدام می‌تواند باعث رونق چند برابری به ورود گردشگر به منطقه آزاد اروند شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر تاکید کرد: از دولت انتظار می‌رود در صورت اتخاذ هرگونه تصمیم برای عوارض خروج از کشور، مصوبه منطقه آزاد اروند پابرجا باشد تا شاهد رونق این منطقه باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت فرودگاه بین‌المللی آبادان توضیح داد: مقرر شده به زودی پرواز آبادان-کویت برقرار شود و پرواز آبادان-استانبول، آبادان-وان و آبادان-دبی نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ با توجه به این موضوع اهمیت محاسبه عوارض خروج از کشور در منطقه آزاد اروند طبق مصوبه سال ۹۸ دو چندان شده و یک ضرورت است و همچنین افزایش پروازهای خارجی را به دنبال دارد.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha