۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
وابستگی بیش از حد خودروسازان اروپایی به تراشه های آسیایی
سرمایه گذاری یک میلیارد یوریی آلمان برای تولید تراشه

وابستگی بیش از حد خودروسازان اروپایی به تراشه های آسیایی

مدیرعامل سابق بوش به تازگی در خصوص صنعت خودروسازی اروپا، گفته است: خودروسازی این قاره برای تامین قطعات حیاتی نیمه هادی و سلول های باتری بیش از حد به آسیا و سایر قاره ها وابسته شده است.

بازار؛ گروه خودرو: مدیرعامل سابق بوش به تازگی در خصوص صنعت خودروسازی اروپا، گفته است: خودروسازی این قاره برای تامین قطعات حیاتی نیمه هادی و سلول های باتری بیش از حد به آسیا و سایر قاره ها وابسته شده است.

امروز شرکت قطعه سازی رابرت بوش یک کارخانه تولید تراشه به ارزش ۱ میلیارد یورو معادل ۱.۲ میلیارد دلار را در آلمان افتتاح کرد. افتتاح این کارخانه یک رکورد سرمایه گذاری توسط بزرگ ترین قطعه ساز دنیا و پیشرو در زنجیره تامین خودروسازان است. بوش مدعی است این کارخانه توانایی تولید انواع قطعات برای ساخت خودروهای الکتریکی و خودران را دارد.

این کارخانه نیمه هادی آلمان واقع در شهر درسدن قرار دارد، درحالی افتتاح شد که صنعت خودروسازی با کمبود جهانی تراشه مبارزه می کند. با افتتاح این کارخانه توانایی بوش برای خدمات رسانی مستقیم به خودروسازان با تکیه کمتر به تولیدکنندگان و قطعه سازان واسط، افزایش خواهد یافت.

هارالد کروگر، عضو هیات مدیره این قطعه سازی به تازگی بیان کرده است: «هر تراشه ای که در شهر درسدن می سازیم، جدا از آمار کمبود جهانی خواهد بود که این مساله به صنعت خودروسازی و قطعه سازی کمک خواهد کرد.»

آنگلا مرکل نیز در مراسم افتتاحیه این شرکت تولیدی به صورت آنلاین شرکت و گفت: «کمبود نیمه هادی ها مانع از بهبود وضع اقتصادی آلمان شده است، بنابراین تقویت انعطاف پذیری در برابر اختلالات عرضه محصولات خارجی مهم است.»

وی افزود: ما در موقعیت قطبی نسبت به تامین تراشه نیستیم و باید تلاش کنیم و نسبت به تولید جاه طللب باشیم. رقبای ما در سراسر جهان خواب نیستند.

کارخانه بوش تراشه های تخصصی مدیریت نیرو و مدارهای مجتمع ویژه کاربرد در سیستم های دستیاری راننده، خودروان، ایمنی و فناوری رفاهی خودرو طراحی و تولید خواهد کرد.

لازم به ذکر است، افتتاح این کارخانه کمبود محصولات و سیستم های که به میکروکنترلر نیاز دارند و معضل خودروسازان در خصوص این چالش که با توقف خط تولید مواجه شدند را بر طرف نخواهد کرد.

آصف انور در موسسه استراتژی آنالیز با اشاره به موضوع فوق، گفت: کارخانه ساخت تراشه بوش یا همان «فاب» ممکن است نیازهای تولید قطعات بوش و برخی از خودروسازان را حل کند، اما بعید است بتواند به عنوان یک راهکار اساسی در برطرف سازی کمبودهای فعلی صنعت خودرو قطعه سازی اثر مثبت داشته باشد. بنابراین تاثیر چندانی در عرضه خودرو به بازار نخواهد داشت.

کارخانه بوش ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۲۴۳ میلیون دلار به عنوان کمک دولتی تحت یک طرح سرمایه گذاری اتحادیه اروپا دریافت کرده است، تولید تراشه برای قطعات برقی خودروها و ابزارهای صنعتی در ماه ژوئیه در «فاب» آغاز خواهد شد. تولید سایر تراشه های دیگر برای سیستم های ایمنی و خودران نیز در ماه سپتامبر سال میلادی آینده آغاز خواهد شد.

مارگرت وستاگر نایب رئیس کمیسیون اروپا، گفت: «فناوری پیشرفته در کارخانه تازه تاسیس نیمه هادی بوش در شهر درسدن نشان می دهد که چه نتایج برجسته ای را می توان با همکاری صنعت و دولت به دست آورد.»

هارالد کروگر نیز در این باره، اظهار نظر کرد: بوش از یک فشار استراتژیک گسترده تر بروکسل برای احیای صنعت نیمه هادی اورپا حمایت می کند. طرحی که اخیرا رونمایی شده است، هدف افزایش دو برابری سهم منطقه از تولید تراشه جهانی و رسیدن به ۲۰ درصد از تولید جهانی تا سال ۲۰۳۰ دارد.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha