۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
 پنبه‌های بدون کرک در کشور تولید می‌شود | رشد پنبه کاری در مازندران
مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی:

پنبه‌های بدون کرک در کشور تولید می‌شود | رشد پنبه کاری در مازندران

ساری- هزار جریبی، مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تدوین سیاست‌های حمایتی برای رونق کشت پنبه گفت: بذرهای بدون کرک توزیع می‌شود.

ابراهیم هزار جریبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال جاری شاهد رشد کشت پنبه در استان بودیم، افزایش قیمت را در رشد سطح کشت تاثیرگذار دانست و گفت: قیمت تضمینی پنبه نیز نسبت به سال قبل مناسب بوده و کشاورزان از آن رضایت دارند.

وی اظهار امیدواری کرد تا سططح کشت پنبه در سال آینده بیشتر رشد یابد،افزود: هر چند با دوران طلایی پنبه کاری در مازندران فاصله داریم زیرا زمانی حدود ۶۰ هزار هکتار پنبه کاری در استان انجام می شد.

وی ادامه داد: پنبه کاری در مسیر رشد و تولید قرار گرفته است و کارخانه های پنبه پاک کنی، وش پنبه را خریداری می کند و نگرانی باید فروش وجود ندارد.

هزارجریبی یادآور شد: قیمت تضمینی پنبه برای سال آینده ۱۵ هزار تعیین شده است.

مدیرکل دفتر پنبه وزارت چهاد کشاورزی با اظهار اینکه پنبه کاری در سال های گذشته در مازندران افت چشمگیری داشته وبه ۲۶۰ هکتار هم رسیده بود، افزود: طی دو سال اخیر پنبه کاری در استان رشد یافت و پیش بینی می شود سال آینده سطح کشت به بیش از هزار هکتار برسد.

وی از تدوین سیاست های حمایتی برای رونق کشت پنبه خبر داد و گفت: در گذشته یک نوع بذر در استان مازندران کشت می شد و امسال بذرهای بیشتری را تامین کردیم تا کشاورزان حق انتخاب داشته باشند.

هزارجریبی ادامه داد: از سال آینده از نوع بذرهای بدون کرک که رشد بیشتری خواهد داشت، استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha