۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
سازمان منطقه آزاد اروند به نخبگان گردشگری توجه کند| لزوم رفع مشکلات اقتصادی صنعت توریسم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سازمان منطقه آزاد اروند به نخبگان گردشگری توجه کند| لزوم رفع مشکلات اقتصادی صنعت توریسم

آبادان- کنعانی، یک فعال گردشگری گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به نخبگان و فعالان واقعی گردشگری توجه کند.

مجید کنعانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وضعیت گردشگری منطقه آزاد اروند طی دو سال گذشته همچون سایر نقاط کشور به دلیل شیوع کرونا، بسیار سخت بود و تا ورشکستگی هم پیش رفت.

وی افزود: هتل‌های منطقه به دلیل کاهش شدید گردشگران داخلی و خارجی به ویژه گردشگران عراقی با ضررهای چند ده میلیاردی مواجه شدند. آژانس‌های هواپیمایی شرایط اسفناکی پیش روی آنها قرار گرفت. بازاریان در موضوع گردشگری خرید با چالش رو به رو شدند.

این فعال گردشگری ادامه داد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتصاب «سعید محمد» به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، وی دیداری با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشت که خود نشان دهنده عظمی جدی برای رفع مشکلات صنعت گردشگری مناطق آزاد کشور بود.

کنعانی تصریح کرد: علیرغم اینکه در سطح کلان نگاه‌های مثبتی به صنعت گردشگری وجود دارد ولی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تاکنون دیداری با نخبگان و فعالان واقعی گردشگری نداشته است. وی از زمان انتصاب دیدارهای زیادی با فعالان حوزه‌های مختلف داشته اما با جامعه گردشگری که ویترین خطه اروند به دستان آنها معرفی می‌شود نشست هم اندیشی برگزار نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیر فعلی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند علیرغم اینکه در روزهای پایانی دولت قبل منصوب شد ولی با روحیه انقلابی و جهادی همیشه بدون دریافت وقت قبلی به صورت حضوری و حتی تلفنی پاسخگوی فعالان گردشگری بوده است اما درخواست داریم که با مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد اروند نیز دیدار کنیم زیرا برخی موضوعات باید در سطح کلان پیگیری شود.

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه ایده‌های گردشگری راهگشای رفع مشکلات اقتصادی است، عنوان کرد: نخبگان و فعالان واقعی گردشگری افرادی هستند که دارای طرح و ایده‌اند و ضمن اینکه نقد می‌کنند راهکار نیز ارائه می‌دهند و فقط نام فعال گردشگری را یدک نمی‌کشد. فردی که از اینترنت عکس و فیلم اماکن گردشگری در صفحه خود قرار می‌دهد فعال گردشگری نیست بلکه فعال گردشگری باید راهکار تخصصی ارائه کند.

کنعانی ابراز امیدواری کرد: از زمان انتصاب مدیرعامل فعلی سازمان منطقه آزاد اروند امید در دل نخبگان و فعالان واقعی گردشگری خطه اروند بیشتر شده است و انتظار داریم سریعا نشست هم اندیشی با این قشر مهم برگزار شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha