۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
ریشه مشکلات موجود در حوزه اشتغال به عدم استفاده از ظرفیت‌های تعاون در کشور برمی‌گردد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ریشه مشکلات موجود در حوزه اشتغال به عدم استفاده از ظرفیت‌های تعاون در کشور برمی‌گردد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، عدم استفاده از ظرفیت‌های حوزه تعاون در کشور و عدم ساماندهی نقدینگی سرگردان را از جمله عوامل اصلی مشکلات موجود در حوزه اشتغال دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، در مورد اظهارنظر برخی کارشناسان که معتقدند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌تواند به تنهایی اشتغال ایجاد کند و ارائه برنامه‌های ۲ساله در این حوزه هم پایدار نبوده و تنها باعث اتلاف منابع می‌شود، گفت: قطعا یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند چرا که تحقق این امر به یک سری مقدماتی نیاز دارد و باید شرایطی برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم شود که به اصلاح ضوابط، ساختارها، تسهیل نظام صدور مجوزها، تغییر نظام مالیاتی و نگاه گمرکی به صادرات منتهی شده و  نظام بانکی نیز در این روند همراهی کند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ ادامه داد: البته یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند مسئول ایجاد اشتغال باشد بنابراین وزارت تعاون نیز می‌تواند در این حوزه نقش هماهنگ‌سازی، طراحی و برنامه‌ریزی را برعهده داشته باشد اما برای نیل به اهداف تعیین شده در این زمینه باید همه کشور پای کار باشند.

ما از ظرفیت‌های تعاون در کشور استفاده نکرده‌ایم
وی تصریح کرد: این موضوع که ما در حوزه تعاون تا چه اندازه از ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم و چقدر می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم، مساله‌ای است که باید با دقت بیشتری روی آن کار شود، چرا که وضعیت موجود در حوزه اشتغال حاکی از آن است که متاسفانه ما از ظرفیت‌های تعاون در کشور اصلا استفاده نکرده‌ایم و در این زمینه متناسب با قوانین برنامه‌های مختلف و ظرفیت‌هایی که داریم، پیش نرفته‌ایم.

عنابستانی این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است ظرفیت تعاون بسیار ویژه بوده و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این دوره یک مسئولیت ویژه‌ای را برعهده بگیرد تا همه پول‌ها و سرمایه‌های خُرد با نگاه انسان محورانه در حوزه تعاون در کنار هم جمع شده و به اشتغال تبدیل شوند.

بخش اعظمی از ۴ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: ما حدود ۴ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم و اگر قرار است کشور نجات پیدا کند باید نقدینگی بسیار بالا که در کشور سرگردان است به سمت تولید برود و مولدسازی شود و یکی از بهترین راه‌های جمع‌آوری آن استفاده از ظرفیت تعاون است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تعاون می‌تواند بخش زیادی از این نقدینگی سرگردان را جمع کرده و وارد حوزه تولید، اشتغال و مولدسازی کند و این کار بسیار مهمی است که باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست بگیرد و در این حوزه برنامه‌های مختلفی را اجرا کند، ضمن اینکه همه باید در این زمینه به این وزارتخانه کمک کنند.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha