۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
افزایش سود و بهره بین بانکی علیه تعادل بخشی بازارها| خاندوزی خودش قبول دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

افزایش سود و بهره بین بانکی علیه تعادل بخشی بازارها| خاندوزی خودش قبول دارد

مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وقتی تعادل بازار ها به هم می ریزد اقتصاد دچار مشکل خواهد شد بنابراین دولت باید تمرکز جدی بر بازار سود بین بانکی داشته باشد.

مجتبی رضاخواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش نرخ سود و بهره بین بانکی و تاثیر آن بر بازار سرمایه اظهار داشت: واقعیت این است که وقتی بازار نرخ و بهره سود بین بانکی جذاب شود طبیعتاً این مسئله بازارهای دیگر اعم از بازار سرمایه را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی افزود: همه مسئولین دولتی در این بخش باید تلاششان این باشد که تعادل بازارهای اقتصادی در کشور به هم نریزد.

این نماینده مجلس تصریح کرد:  البته بنده به آقای دکتر خاندوزی هم در جلسه ای که به مجلس آمده بودند این مسائل را مطرح کردم و اتفاقا ایشان خودشان این موضوع را قبول داشتند و تاکید کردند که این نکته، نکته بسیار درستی است لذا ما انتظار داریم دولت موضوع افزایش نرخ سود و بهره بین بانکی را کنترل کند.

رضا خواه ادامه داد: طبیعتاً وقتی تعادل بازار ها به هم می ریزد اقتصاد دچار مشکل خواهد شد لذا معتقدم دولت باید تمرکز جدی روی مسئله داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اصلاحات اقتصادی، تاکید کرد: باید در زمینه اصلاحات اقتصادی یکسری امور را انجام دهیم که این موارد در تناقض با هم نباشند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تنظیم برخی روابط بازارها باید باهم همخوانی داشته باشد لذا وقتی این سیاست ها به عنوان مثال در بازار سرمایه یک جور و در بازار سود و بهره بین بانکی به نحوی دیگر باشد این مسئله نهایتا منجر به نتیجه خوبی نخواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: حتما باید روابط بازارها سیستماتیک درست عمل کنند و هر گونه اختلال در آنها بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار خودهد داد.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha