۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
قطب تولید میوه در گیر و دار راه اندازی میدان میوه و تره بار| دلالان راه را سنگلاخ می کنند
گزارش بازار؛

قطب تولید میوه در گیر و دار راه اندازی میدان میوه و تره بار| دلالان راه را سنگلاخ می کنند

یاسوج- سالانه ۳۰۰ هزار تن میوه در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود اما با این حال میدان میوه و تره بار مرکز استان هنوز راه اندازی نشده است.

صدیقه امیدی؛ بازار: مساله راه اندازی میدان میوه و تره بار در شهر یاسوج هر زمان که مطرح می شود با اما و اگرهای بسیار همراه بوده است و با آنکه فضای فیزیکی این میدان آماده است، اما هنوز استقبالی از آن نشده است.

شهردار یاسوج در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میدان میوه و تره بار شهر یاسوج آماده بهره برداری است، گفت: در راستای بهره برداری از این میدان باید همه دستگاههای ذیربط هماهنگ باشند و دست دلالان را کوتاه کنیم.

نستهن مقدم افزود: مقاومتهایی در برابر راه اندازی این میدان وجود دارد اما با تلاش و هماهنگی به زودی این میدان راه اندازی می شود.

وی بیان داشت: این میدان در راستای کنترل قیمتها و افزایش نظارتها بر بازار و سهولت خرید برای مردم انجام می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد قطب تولید میوه های تابستانی است با این حال در این فصل قیمت میوه در شهر یاسوج گران است

میدان میوه و تره بار سد راه دلالان می شود
نستهن مقدم تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد قطب تولید میوه های تابستانی است با این حال در این فصل قیمت میوه در شهر یاسوج گران است و این امر به دلیل نبود میدان میوه و تره بار و دلالان این عرصه است.

قطب تولید میوه در گیر و دار راه اندازی میدان میوه و تره بار| دلالان راه را سنگلاخ می کنند

مسرور یکی از باغداران شهرستان دنا است که در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: میوه های تولیدی ما را دلالان با قیمت پایین خریده و چند برابر قیمت در دیگر استانها به فروش می رسانند و میوه فروش های استان همین میوه ها را از میدانهای میوه و تره بار شهرهای همجوار گرانتر خریداری کرده و گرانتر به مردم می فروشند.

در تابستان آلوی تولیدی ما را دلالان به قیمت پنج هزار تومان می خریدند و همین میوه در میوه فروشی های شهر یاسوج که تولید شده در استان است و با قیمت کم خریداری شده با قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان به بالا به مردم شهر یاسوج فروخته می شد

وی بیان داشت: در تابستان آلوی تولیدی ما را دلالان به قیمت پنج هزار تومان می خریدند و همین میوه در میوه فروشی های شهر یاسوج که تولید شده در استان است و با قیمت کم خریداری شده با قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان به بالا به مردم شهر یاسوج فروخته می شد.

مسرور افزود: این میوه در میدان میوه و تره بار به دو تا سه برابر قیمت به میوه فروشیهای خود یاسوج فروخته می شود.

وی بیان داشت: میوه فروش نیز این میوه را چندین برابر به مردم می فروشند.

قطب تولید میوه در گیر و دار راه اندازی میدان میوه و تره بار| دلالان راه را سنگلاخ می کنند

بخش خصوصی از میدان میوه و تره بار یاسوج استقبال نمی کند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بخش خصوصی از میدان میوه و تره بار شهر یاسوج استقبال نمی کند، گفت: تاکنون چندین بار این میدان راه اندازی و تعطیل شده است.

با راه اندازی میدان میوه و تره بار، قیمت گذاری بر اساس میدان میوه و تره شهر یاسوج خواهد بود

سالار حسین پور افزود: با راه اندازی میدان میوه و تره بار، قیمت گذاری بر اساس میدان میوه و تره شهر یاسوج خواهد بود.

وی بیان داشت: اگر سرمایه گذار بتواند میوه مورد نیاز را تامین کند، وانت دست فروش ها نیز از خارج از استان میوه وارد نمی کنند.

حسین پور افزود: باغداران و تولیدکنندگانی که محصولات خود را به دلالان می فروشند، می توانند این محصولات را در میدان میوه و تره بار به فروش رسانده و با این کار، قیمت تمام شده میوه برای مردم استان نیز کمتر خواهد بود و گرانی میوه کنترل می شود.

بازار میوه در انحصار دلالان
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: اصلاح شبکه توزیع میوه و تره بار در استان و جلوگیری از افزایش بی دلیل قیمت میوه و تره بار با توجه به تولید کننده بودن استان یک ضرورت است.

قطب تولید میوه در گیر و دار راه اندازی میدان میوه و تره بار| دلالان راه را سنگلاخ می کنند

احسان عسکری افزود: راه اندازی میدان میوه و تره بار از خواسته های مردم است.

وی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی برای راه اندازی میدان میوه و تره بار ضروری است، گفت: میوه استان در میدانهای شهرهای همجوار به قیمت بیشتر به میوه فروشهای استان فروخته شده و هزینه حمل و نقل نیز اضافه شده و میوه استان چند برابر قیمت به واسطه حضور دلالان و نبود میدان میوه و تره بار دست مردم استان می رسد.

فرایند طراحی شده برای راه اندازی میدان میوه و تره بار سبب رونق در اقتصاد استان و کاهش قیمت میوه برای مصرف کنندگان خواهد شد

عسکری تاکید کرد: فرایند طراحی شده برای راه اندازی میدان میوه و تره بار سبب رونق در اقتصاد استان و کاهش قیمت میوه برای مصرف کنندگان خواهد شد.

وی اظهار داشت: نباید در تامین میوه استان انحصار گرایی وجود داشته باشد.

به نظر می رسد آنچه بیش از دیگر مسائل راه را بر راه اندازی میدان میوه وتره بار در شهر یاسوج بسته است، سنگ اندازی کسانی است که از این راه سودهای کلان به جیب می زنند و دلالانی هستند که پول را از جیب باغداران و مصرف کنندگان به یغما می برند و با انحصار طلبی این بازار را در دایره خود محدود و محصور کرده اند.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha