۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
قهوه روبوستا، تلخ ترین لذت عاشقان قهوه

قهوه روبوستا، تلخ ترین لذت عاشقان قهوه

لزوم شناخت انواع مختلف قهوه از نظر تفاوت در نژاد، طعم و رنگ های مختلف، زمانی احساس می شود که ذائقه ما در معرض قهوه خوردن های زیاد، حساس شده باشد.

به گزارش بازار، لزوم شناخت انواع مختلف قهوه از نظر تفاوت در نژاد، طعم و رنگ های مختلف، زمانی احساس می شود که ذائقه ما در معرض قهوه خوردن های زیاد، حساس شده باشد.

شرایطی مانند ارتفاع، دما، آب و نور از جمله عوامل تاثیرگذار در شکل گیری دانه های مختلف قهوه هستند. شناخت این عوامل و ویژگی های دانه قهوه تولید شده به ما در انتخاب قهوه مورد نظرمان کمک می کنند. در مطلب پیش رو سعی کردیم که شناخت جامعی از قهوه روبوستا و قهوه روبوستا پی بی هند را ارائه دهیم. در اینصورت با علم به ویژگی های این قهوه ها می توانیم آن ها را با ذائقه خود تطبیق دهیم.

آشنایی با قهوه روبوستا

قهوه روبوستا همان نوشیدنی روزانه مورد نیاز ماست.

داستان از این قرار است که پس از رسیدن روبوستا به جاوا شروع به کشت و تکثیر آن کردند و مزارعی از آن را در کشورهای هند، اوگاندا و ساحل عاج بوجود آوردند.

ارتفاع مناسب برای رشد درختان روبوستا بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست. بارندگی بین ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ و مناطق جغرافیایی در طرفین خط استوا با میانگین دمای ۱۸ تا ۳۶ درجه سانتیگراد مناسب است.

درختان مقاوم قهوه روبوستا در ارتفاعات در کشورهایی مانند ویتنام، اوگاندا، برزیل، هند و اندونزی رشد می کنند. اگر گیاه قهوه را به دو دسته عربیکا و کنفورا در نظر بگیریم، قهوه روبوستا زیر مجموعه قهوه کانفورا قرار می گیرد. روبوستو در ایتالیایی به معنای قوی و سخت بوده در واقع همان ویژگی خاص این گیاه در برابر بیماری ها، قارچ ها و آفات باعث انتخاب این اسم شده است.

آفت زدگی کم و شرایط نگهداری راحت از ویژگی هایی است که باعث شده قیمت این قهوه بسیار مناسب باشد. کافئین بالای قهوه روبوستا باعث افزایش متابولیسم و نهایتا باعث لاغری می شود. همچنین، این کافئین بالا منجر به کاهش سرعت ابتلا به بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزایمر می شود. ضد خواب آلودگی، کمک به شادابی، پیشگیری از سرطان و پیری، افزایش طول عمر و زیبایی خواهد بود.

خرید قهوه روبوستا از این جهت به نفع مصرف کننده است که با طعم تلخ تری که نسبت به قهوه عربیکا دارد؛ مورد توجه طرفداران قهوه اسپرسو، کافه لاته و کاپوچینو قرار دارد. روبوستا در اسپرسو فوم غلیظی ایجاد می کند و کافئین قابل ملاحظه ای را فراهم می آورد.

خرید قهوه روبوستا با توجه به کاربرد و قیمتی که دارد، از گزینه های مناسب برای کافه هاست.

قهوه روبوستا، تلخ ترین لذت عاشقان قهوه

قهوه روبوستا پی بی هند از انواع روبوستا به حساب می آید.

دانه های قهوه پی بی هند به جای اینکه از دو لوبیا تشکیل شوند؛ تنها یک دانه گرد دارند. همه قهوه ها دو لوبیا گرد تشکیل می دهند، این در حالیست که قهوه پی بی یک لوبیا گرد کامل تشکیل می دهد. در واقع نوعی جهش یا عدم تکمیل سیکل رشد برای قهوه پی بی هند رخ می دهد. بنابراین این اتفاق می تواند بین دانه های قهوه های عربیکا و هم روبوستا باعث شکل گیری قهوه پی بی هند می شود.

تولید کنندگان به چند دلیل دانه های قهوه پی بی هند را از دانه های قهوه عربیکا و قهوه روبوستا هنگام فرآوری جدا می کنند؛ برخی از آن ها عبارتند از:

  • یکدست سازی قهوه نهایی؛ چراکه اگر قهوه های پی بی جدا نشوند در عطر و طعم و رنگ قهوه تاثیر منفی خواهند داشت.
  • جداسازی دانه های قهوه پی بی هند فرایندی طولانی و زمانبر است که برای آماده سازی این نوع نادر از قهوه و برای دستیابی به قیمت قابل ملاحظه آن صورت می گیرد.

برای رسیدن به پاسخ سوالات خود در مورد قهوه روبوستا و خرید قهوه روبوستا پی بی هند می توان به سایت قهوه سیراف مراجعه کرد. در این سایت معتبر تمامی اطلاعات و محصولات مرتبط با قهوه روبوستا پی بی هند در اختیار شما قرار دارند. همچنین خرید قهوه پی بی هند از سایت قهوه سیراف به سادگی امکان پذیر است.

آشنایی با قهوه روبوستا

اکنون زمان شناسایی ویژگی های خاص دانه های قهوه روبوستا پی بی هند رسیده است.

از نظر علمی ریشه قهوه روبوستا پی بی هند در جنگل های اتیوپی است و به صورت بومی در آفریقا غربی رشد می کند. حدود ۴۰ درصد از کل قهوه جهان از قهوه روبوستا پی بی هند تامین می شود. قهوه روبوستا برای اولین بار در دهه ۱۸۰۰ در کنگو یافت شد. در دهه ۱۹۰۰ این قهوه در آسیای جنوب شرقی در حال شکوفایی بود.

سایر ویژگی های گیاه قهوه روبوستا پی بی هند در مقایسه با قهوه عربیکا، شامل:

  • بازده محصول بیشتر
  • کافئین بیشتر
  • قند کمتر
  • نیاز به آفت کش و علف کش کمتر
  • مقاومت در برابر زنگ زدگی، کرم ساقه خوار و غدد حشرات
  • سازگاری بیشتر در نتیجه مولد بهتر
  • قیمت قهوه روبوستا معمولا بسیار کمتر از عربیکا است.

در آخر

اکنون که شناخت کافی از تولید تا مصرف روبوستا و به ویژه قهوه روبوستا پی بی هند داریم؛ این قهوه میتواند انتخاب ما برای مصرف روزانه در خانه یا سفارشمان در کافه باشد. چرا که روبوستا علاوه بر قیمت مناسب به خاطر شرایط نگهداری آسانش، برای سلامتی نیز خیلی مفید است.

برای تهیه قهوه ترک یا فرانسه بهتر این است که از دانه های رست شده لایت استفاده کنیم. از طریق سایت قهوه سیراف با رست های مختلف قهوه روبوستا پی بی هند از لایت، دارک تا مدیوم را تجربه کنیم. قهوه سیراف جاییست که بتوان با یک تلفن یا پیام، خرید خود را پیگیری کرد و ضمانت کیفیت برای رضایت کامل مشتری اولویت آن است.

بنابراین با مراجعه به سایت برای خرید قهوه روبوستا و خرید قهوه پی بی هند از قیمت ها و شرایط سایت قهوه سیراف مطلع خواهید شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا رضایی نیا US ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      از وبسایت تحلیل بازار بخاطر انتخاب و انتشار این مقاله بسیار خوب ممنونم.