۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
نبود صنایع تبدیلی در خراسان شمالی | ارزش‌افزوده‌ای نصیب کشاورزان نمی‌شود
معاون استاندار خراسان شمالی:

نبود صنایع تبدیلی در خراسان شمالی | ارزش‌افزوده‌ای نصیب کشاورزان نمی‌شود

بجنورد- قنبری، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: نبود صنایع تبدیلی در استان باعث شده تا ارزش‌افزوده‌ای نصیب کشاورزان نشود و گاه حتی برداشت محصول برای کشاورز به‌صرفه نباشد.

محمود قنبری در گفتگو با بازار اظهار داشت: نبود صنایع تبدیلی در استان باعث شده تا ارزش‌افزوده‌ای نصیب کشاورزان نشود و گاه حتی برداشت محصول برای کشاورز به‌صرفه نباشد درصورتی‌که اگر یک کارخانه بتواند محصول کشاورزی را فراوری و وارد بازار مصرف کند، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، مسیر توسعه کشاورزی را در منطقه هموار می‌کند.

وی در ادامه  افزود:  این استان با تولید سالانه هزاران تن محصولات مختلف زراعی و دامی، قطب تولید محصولات کشاورزی است که با توسعه صادرات زنجیره تأمین امنیت غذایی کشاورزی در این منطقه کامل می‌شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: کشاورزان خراسان شمالی با سختی و کمبودهای فراوان به‌ویژه در دسترسی به آب زراعی، محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند ولی هم‌زمانی ورود محصولات سایر استان‌های کشور به بازار مصرف، باعث می‌شود که تولیدات باکیفیت کشاورزان، امکان عرضه به بازار را نداشته باشد.

قنبری عنوان کرد: امسال ۳۵ هزار تن سیب‌درختی، سه هزار تن گیلاس، ۵۰ هزار تن انگور، یک هزار تن پسته، شش هزار تن محصولات گلخانه‌ای و یک هزار تن زعفران مازاد در این استان ظرفیت صادرات را داشت که به‌خوبی این امر اجرا نشد.

وی گفت: رایزنی‌های خوبی در این زمینه توسط اتاق بازرگانی استان انجام شد ولی این ظرفیت همچنان مغفول مانده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha