۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
کالاهای تجاری ماهانه در قالب ۶ سفر دریایی به بنادر خزر صادر می شود
مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر:

کالاهای تجاری ماهانه در قالب ۶ سفر دریایی به بنادر خزر صادر می شود

ساری- مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با اشاره به رونق صادرات دریایی از خزر به بنادر حاشیه گفت: محموله ها ماهانه در قالب شش سفر به روسیه و قزاقستان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، داود تفتیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از بندر امیرآبادبا اشاره به رونق صادرات دریایی از بنادر استان مازندران به بندر اکتائو قزاقستان اظهار داشت: ۶۵ محموله از استان به بندر اکتائو صادر شد که رشد ۳۰ درصدی نسبت به قبل داشته است.

وی وجود مشکلات و ناپایداری ها در زمینه صادرات زمینی در کشورهای حاشیه از جمله آذربایجان و ترکمنستان افزود: طی تفاهمنامه ای مقرر شد کشتیرانی دریای خزر سفرهای منظم صادراتی به کشورهای بنادر روسیه و قزاقستان داشته باشد.

وی ادامه داد: این سفرها از بنادر نوشهر، امیرآباد، انزلی و آستار در قالب شش سفر در ماه انجام می شود و نرخ حمل براساس تفاهمنامه ای بوده که با سازمان توسعه و تجارت ایران منعقد شده است.

تفتیان تصریح کرد: نرخ حمل دولتی بوده و این طرح براساس ارتقای سطح صادرات و اطمینان بخشی به کشاورز و تولیدکننده صورت می گیرد تا اگر ناپایداری در مرزهای خشکی ایجاد شود، صادرات دریایی به صورت پایدار برای ارتقای صادرات انجام می شود.

تفتیان یادآور شد: سه کشتی از بندر امیرآباد با ۲۵ کانتینر یخچالی به مقصد قزاقستان صادر شد و ۴۰ کانتینر یخچالی نیز آماده است تا از طریق کشتی های بندر امیرآباد به سمت روسیه و کشورهای مقصد صادر شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha