۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
چه شاخص هایی باید در تعیین حداقل حقوق کارگران لحاظ شود؟
رییس فراکسیون کارگری مجلس پاسخ داد

چه شاخص هایی باید در تعیین حداقل حقوق کارگران لحاظ شود؟

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از وضعیت معیشتی کنونی کارگران، گفت: امسال با حساسیتی که دولت جدید دارد قطعا دقیق‌تر و شفاف‌تر و با سرعت بیشتری به تعیین حقوق و دستمزد کارگران خواهند پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در مورد حداقل حقوقی که باید در سال ۱۴۰۱ برای کارگران کشور تعیین شود، گفت: تعیین دستمزد کارگران بر اساس هم مفاد ماده ۳۱ قانون کار و هم تصمیم اتخاذ شده در جلسات سه جانبه شورای عالی کار با حضور نماینده دولت، کارفرمایان و کارگران صورت می‌گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امسال با حساسیتی که دولت جدید دارد قطعا دقیق‌تر و شفاف‌تر و با سرعت بیشتری به تعیین حقوق و دستمزد کارگران خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: البته تعیین حقوق و دستمزد برای کارگران باید به گونه‌ای باشد که این قشر بتوانند به راحتی به تامین معیشت و رفاه خود و خانواده‌هایشان بپردازند اما متاسفانه در شرایط کنونی وضعیت آنها به هیچ وجه مطلوب نیست و حتی در تامین معیشت با مشکل جدی مواجه هستند.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار کرد: به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده‌ای سعی دارند که وضعیت موجود را برهم بزنند و در حالی که کارگران و کارمندان به دنبال دریافت حقوق بالاتری در سال ۱۴۰۱ هستند، عده‌ای برای تعیین حقوق حداقلی برای آنها تلاش می‌کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: امیدوارم همه مسئولان به ویژه مجلس و دولت حداقل یک روز خود را جای کارگران بگذارند و سعی کنند با حقوق و دستمزد آنها زندگی کنند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما اگر بخواهیم کشور آباد شود و چرخه اقتصادی همواره به چرخش درآید باید در جهت تامین رضایت و افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم تلاش کنیم چرا که هیچ قشری ارزشمندتر از آنها نیست.

کد خبر: ۱۲۱٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha