۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
«اومیکرون» ایرلاین‌ها را تهدید می‌کند
هشدار «یاتا» درباره تاثیر شیوع مجدد کرونا؛

«اومیکرون» ایرلاین‌ها را تهدید می‌کند

یاتا درباره تاثیر محدودیت‌های ناشی از شیوع سویه «اومیکرون» ویروس کرونا بر احیای صنعت هوانوردی هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اتحادیه جهانی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) به تازگی هشدار داده است که اقدامات دولت‌ها برای مقابله با شیوع سویه «اومیکرون» ویروس کرونا احیای صنعت هوانوردی و مسافرت‌های بین‌المللی را تهدید می‌کند. این اتحادیه همچنین اعلام کرد که تاکنون بهبود قابل ملاحظه‌ای در میزان سفرهای داخلی و بین‌المللی هوایی مشاهده شده است.

آنطور که سایت «سیمپل‌فلایینگ» نوشته است، یاتا هشدار داده است که با وجود بهبود وضعیت حمل‌ونقل هوایی، ممنوعیت پرواز و ورود مسافر و محدودیت سفر که به تازگی و مجددا از سوی دولت‌ها اعمال شده، می‌تواند به توقف روند بازیابی صنعت هوانوردی منجر شود. با وجود دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت که از دولت‌ها خواسته بود نگران این سویه نباشند و اقدامات هیجانی انجام ندهند، بسیاری از کشورها ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدیدی برای مسافرت هوایی اعمال کرده‌اند.

یاتا هشدار داده است که با وجود بهبود وضعیت حمل‌ونقل هوایی، ممنوعیت پرواز و ورود مسافر و محدودیت سفر که به تازگی و مجددا از سوی دولت‌ها اعمال شده، می‌تواند به توقف روند بازیابی صنعت هوانوردی منجر شود

از آنجا که شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰، باعث رکود شدید صنعت هوانوردی شد، یاتا در تازه‌ترین گزارش خود وضعیت صنعت در ماه اکتبر را با وضعیت ماه اکتبر سال ۲۰۱۹، یعنی پیش از شیوع کرونا مقایسه کرده است. این مقایسه نشان می‌دهد که در ماه اکتبر سال جاری، درآمد-مسافر-کیلومتر ایرلاین‌ها نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، ۵۰ درصد، تقاضا برای سفرهای داخلی ۲۱/۶ درصد و تقاضا برای سفرهای بین‌المللی ۶۵.۵ درصد افت کرده است. همچنین میزان ترافیک هوایی در منطقه خاورمیانه در این ماه نسبت به سال ۲۰۱۹، ۶۰/۳ درصد کاهش داشته است. هرچند این اعداد حاکی از رکود صنعت نسبت به سال ۲۰۱۹ هستند، اما در مقایسه با سال ۲۰۲۰ که هوانوردی افتی بسیار شدید را تجربه کرد، از بازیابی صنعت خبر می‌دهند.

ماه گذشته، یاتا دستورالعملی را برای کمک به دولت‌ها در مسیر بازگشایی ایمن مرزهای هوایی منتشر کرده بود که می‌توانست به احیای صنعت هوانوردی نیز منجر شود. در این دستورالعمل اشاره شده بود که ساده‌سازی پروتوکل‌های بهداشتی، استفاده از ظرفیت‌های دیجیتال برای کنترل کارت واکسن، اعمال محدودیت‌ها بر اساس ریسک و آمار ابتلا در کشورهای مبدا و بازنگری مداوم محدودیت‌ها با توجه به تغییر وضعیت در این کشورها باید مدنظر قرار بگیرد. اکنون یاتا نگران است که اقدامات هیجانی دولت‌ها در اعمال محدودیت‌های جدید به دنبال شیوع «اومیکرون»، وضعیت صنعت هوانوردی را به دوران بحرانی سال ۲۰۲۰ باز گرداند.  

کد خبر: ۱۲۱٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha