۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
مقصد دلار بدون برجام کجاست؟| تحولات اثرگذار در بازار ارز سریع شده، مردم واکنشی عمل نکنند!
۳۲۵۰۰ تومان نخستین هدف دلار

مقصد دلار بدون برجام کجاست؟| تحولات اثرگذار در بازار ارز سریع شده، مردم واکنشی عمل نکنند!

موضع گیری مقامات کشورهای ۵+۱ بعد از دور نخست مذاکرات برجام، قیمت دلار در بازار آزاد ایران را به ۳۱ هزار تومان رساند، اما سقف آن چند است؟

بازار، گروه بورس: سال گذشته یکبار قبل از انتخابات آمریکا قیمت دلار در ایران به ۳۲ هزار تومان رسیده بود و این مساله تحت تاثیر این بود که برخی ها در ایران ترامپ را پیروز انتخابات می دانستند در نتیجه آن چیزی جز ادامه فشار حداکثری و گرانی دلار نبود، حالا یک سال بعد از آن، اینبار در ایران تغییر دولت منجر به تضاد سیاست ها شده و کنار گذاشتن توافقات دولت قبلی ایران در وین، باعث شده تا موضع گیری مقامات کشورهای ۵+۱ بعد از دور نخست مذاکرات برجام، قیمت دلار در بازار آزاد ایران را به ۳۱ هزار تومان برساند.

مقصد دلار بدون برجام کجاست؟ | تحولات اثرگذار در <a class=بازار ارز سریع شده مردم واکنشی عمل نکنند!" height="382" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/12/06/4/97998.jpg" width="679" />

از نظر تکنیکال دلار در میانه کانال قرار دارد و در نخستین گام می تواند به قیمت ۳۲۵۰۰ تومان خودش را برساند و اگر از این مقاومت عبور کند ادامه روند صعودی آن می تواند قیمت ۴۵ هزار تومان را در دسترس قرار دهد، اما این مساله تحت تاثیر فاکتورهای زیادی است که یکی از آنها همین چند وقت پیش توسط رئیس جمهوری سیگنال شد، در واقع حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اعلام اینکه اگر درآمد کافی نداشته باشیم حتما در بودجه با مشکل اساسی مواجه می شویم به نوعی چشم انداز بازار دلار را هم صعودی ترسیم کرد.

در چند روز اخیر مقامات اروپایی و آمریکایی نسبت به پیشنهادات ایران برای ادامه مذاکرات موضع گیری مثبتی نکرده اند و همین واکنش باعث شده تا دلال ها بار دیگر در بازار فردوسی فعال شوند و تمام دلارها را با قیمت های بالای ۳۰ هزار تومان هم جمع کنند! آنها نسبت به سیگنال های بازار خیلی حساس هستند و با یک چشم بر هم زدن دلار را به اوج می برند یا با یک روند پلکان نزولی به کف می آورند. بنابراین آنها می دانند چطور دلارهای گران خود را با یک جوسازی و چشم برهم زدن آب کنند. استفاده از بهانه های خبری  برای آنها جا افتاده و ساده است اما ریسک خرید و فروش ارز برای مردم بالاست و شاید معامله به فاصله چند روز اختلافی چند هزار تومانی برای آنها ایجاد کند.

 توجه داشته باشید که  به تناسب تلاش برای انتشار اخبار منفی نشانه های اراده جدی دو طرف برای به نتیجه رسیدن مذاکرات مشهود تر از همیشه شده و آن را می توان در بخش های مختلف  اقتصاد جهانی چون روند افزایش تقاضا دربازار نفت، دیدار اخیر مقامات اماراتی و دعوت رئیسی به امارات، آغاز دور دوم مذاکرات در آخر هفته و برداشته شدن برخی از تحریم ها پیش از مذاکرات  و... همگی نشانه هایی از احتمال به نتیجه رسیدن توافقات و ورد ایران به بازار های جهانی است؛  بنابراین مردم مراقب باشند که در هفته های اخیر بازار ارز، بازار پرنوسانی خواهد بود و  واکنشی عمل نکنند.

کد خبر: ۱۲۱٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha