۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
تولید ۴۱۰ تن گوشت شترمرغ در شهرستان بهار
سالانه محقق می شود؛

تولید ۴۱۰ تن گوشت شترمرغ در شهرستان بهار

همدان - پرورش شترمرغ در کنار پرورش گاو و گوسفند و مرغ و ماهی با توجه به مزایای فراوان آن جایگزینی مناسب و به صرفه برای سرمایه گذاران است تا آنجا که در بهار سالانه ۴۱۰ تن گوشت شترمرغ تولید می شود.

به گزارش بازار؛ در استان همدان ۲۴ واحد پرورش شتر مرغ فعال است که از این تعداد، هشت واحد به صورت توأم مولد و پرورشی بوده و مابقی تنها در زمینه پرورش فعالیت دارند.

در این میان شهرستان بهار سهم قابل توجهی در پرورش شترمرغ دارد تا آنجا که به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار سالانه ۴۱۰ تن گوشت شترمرغ در شهرستان بهار تولید می شود.

عبدالحسین اکبری در این خصوص گفت: سالانه ۴۱۰ تن گوشت، دوهزار قطعه جوجه و دو هزار و ۶۰۰ عدد تخم از پرورش شتر مرغ در شهرستان بهار تولید می شود.

اکبری با بیان اینکه اینکه شهرستان بهار دارای ۸۸۵ قطعه شترمرغ بوده که ۶۵ قطعه آن مولد و ۸۲۰ قطعه دیگر پرواری است، افزود:  شهرستان بهار رتبه اول تولید گوشت شتر مرغ در استان همدان را دارد.

وی با اشاره به اینکه شترمرغ‌ها اهلی و در برخی نقاط دنیا پرورش داده می‌شوند، افزود: پرهای شتر مرغ کاربرد تولید پوشاک و زینتی دارد و پوست آن‌ها برای تولید چرم استفاده شده و گوشتشان نیز در بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه روغن، پر و پوست از فرآورده های پرورش شتر مرغ است، گفت: توسعه تجارت گوشت و مواد پروتئینی از منابع جدید شامل شترمرغ، بلدرچین، کبک و بوقلمون برای معرفی الگوهای جدید تغذیه ای از جمله سیاست های راهبردی جهاد کشاورزی است.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha