۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
کاهش تعهدات ایران خودرو در تولید خودروهای گازسوز
مدیر مرکز استراتژی گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد

کاهش تعهدات ایران خودرو در تولید خودروهای گازسوز

آذر کردار، مدیر مرکز استراتژی گروه صنعتی ایران خودرو گفت: میزان تعهدات این شرکت در خصوص تولید خودروهای گازسوز کاهش یافته است.

به گزارش بازار، مریم آذر کردار در مراسم امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودرو گاز سوز گفت: در ابتدای سال ۹۸، ۴۹۸ هزار تعهد خودرو داشتیم که میزان تعهدات اکنون به ۲۸۰ هزار خودرو کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته کاهشی در روند تولید داشتیم که تاثیر تحریم‌ها بوده، اما با تکیه بر ساخت داخل سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه تولید داشتیم که سهم قالب تولید خودروی داخلی را به خود اختصاص داده است.

آذرکردار گفت: با توجه به ساخت طاق گل و انعقاد قرارداد با گروه‌های سازنده داخلی حدود ۳۰۰ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته‌ایم. یعنی ۳۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته کاهش هزینه داشتیم که امسال نیز ادامه دارد.

مدیر مرکز استراتژی ایران خودرو ادامه داد: برای خودروساز شدن باید به دانش پلتفرم دست پیدا کنیم که تمرکزی بر طراحی پلتفرم داخلی داشته‌ایم و این پلتفرم IKP ۱ نام دارد.

وی گفت: اولین محصول این پلتفرم تارا نام دارد که به تولید انبوه رسید. این خودرو تمام استانداردهای ۸۵ گانه را پوشش داده و ۴ ستاره کیفی دارد.

این مقام مسئول در ایران‌خودرو گفت: k ۱۲۵ نیم شاسی نیز دومین محصول این پلتفرم است که اولین محصولی است که مدل برقی آن از ابتدا در طراحی آن دیده شد.

آذرکردار در پایان گفت: کاهش مصرف فقط با بهبود موتور میسر نیست و برنامه‌ای هم برای بهبود گیربکس‌ها پیش برده‌ایم.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha