۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
بودجه شرکت‌های بیمه سلامت و زیرساخت ارتباطی بررسی شد

بودجه شرکت‌های بیمه سلامت و زیرساخت ارتباطی بررسی شد

رئیس کمیته بررسی لایحه بودجه شرکت‌های دولتی جزئیات جلسات این کمیته برای بررسی لایحه بودجه شرکت‌های دولتی را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامحسین رضوانی رئیس کمیته بررسی لایحه بودجه شرکت‌های دولتی مجلس در تشریح ششمین نشست بررسی لایحه بودجه شرکت‌های دولتی گفت: این نشست با حضور مسئولان شرکت‌های بیمه سلامت، زیرساخت وزارت ارتباطات، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کل کشور با هدف بررسی بودجه مصوب مجمع عمومی ۱۴۰۱ و میزان رشد درآمدها و هزینه ها و نقطه نظرات کارشناسی برگزار شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بررسی بودجه بیمه سلامت تصریح کرد: شرکت بیمه سلامت در شرایط کنونی به حدود ۴۱ میلیون نفر از طریق بیمه ایرانیان، بیمه روستائیان و کارکنان دولت خدمات پایه درمانی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها مانند بیمه سلامت از نظر ما زیان ده هستند، دولت براساس ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه باید حق بیمه و سهم کارفرمایی خود را از طریق خدمات پایه درمانی به مردم ارائه کند اما طی بررسی‌ها مشخص شد، میزان سهم دولت نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۱ عدد متفاوتی است زیرا میزان منابع بودجه عمومی که به بیمه سلامت اختصاص داده بیشتر از این مقدار نمی شود.

رضوانی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در زمان بررسی بودجه اگر منابعی افزایش پیدا کرد به این قشر توجه شود تا ضمن کاهش میزان زیان بیمه سلامت، دفترچه های بیمه مردم قدرت لازم را پیدا کرده و میزان مطالبات موسسات طرف قرار داد هم کاهش پیدا کند.

رئیس کمیته بررسی لایحه بودجه شرکت‌های دولتی در خصوص بررسی بودجه شرکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این شرکت دولتی از موسساتی است که خدمات حاکمیتی را در حوزه کودکان ارائه می دهد و سال‌هاست زیان ده است. اگر کانون با تغییر ماهیت تبدیل به سازمان شود، تا حدودی بودجه شرکت ها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: درآمد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر از محل کانون زبان و بخش فروش کتب است، با توجه به گستردگی فعالیت کانون، این شرکت باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بتواند به اقشار هدف خدمات لازم را ارائه دهد. میانگین حقوق برای کارکنان کانون ۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده که نسبت به میانگین متوسط بخش‌های دیگر عدد بزرگی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شرکت زیرساخت از زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری که به نوعی مدیریت شبکه های اصلی بین استانی و بین المللی را برعهده دارد یکی دیگر از شرکت‌هایی بود که بودجه آن مورد بررسی قرار گرفت. رشد درآمدی  این شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۲ درصد به صورت متوسط است.

رضوانی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در دنیا و کشورمان، استفاده از فناوری ارتباطاتی بیشتر شده و به همین دلیل میزان درآمدها نیز افزایش پیدا کرده است، البته با توجه به افزایش درآمدها، نرخ ها تغییر نکرده است. میزان پوشش و خدمات دهی این شرکت در نشست امروز بحث و بررسی شد و شرکت زیرساخت شرایط خوبی دارد و مسئولان سرمایه گذاری‌های جدیدی را مدنظر دارند. یکی از مشکلات آنها اختلافاتی است که میان این شرکت با شرکت مخابرات در زمان واگذاری وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

رئیس کمیته بررسی لایحه بودجه شرکت‌های دولتی با بیان اینکه بررسی بودجه شرکت های دولتی هنوز تمام نشده است، گفت: با توجه به ارسال لایحه بودجه به مجلس اگر زمان کافی داشته باشیم، می‌توانیم کنار بررسی بودجه، باز هم بودجه شرکت های باقیمانده را بررسی کنیم تا گزارش کامل و جامعی به مجلس ارائه دهیم و اینگونه برای افکار عمومی نسبت به عدد بزرگ بودجه شرکت های دولتی شفاف سازی شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha