۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
حمایت از پیمانکاران بومی اولویت مدیران گلستانی باشد
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی؛

حمایت از پیمانکاران بومی اولویت مدیران گلستانی باشد

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به استفاده از پیمانکاران بومی در طرح جهش مسکن تاکید کرد و گفت: استفاده از پیمانکاران بومی یکی از برنامه‌های استان است.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار، با تاکید بر این که باید به صورت جدی به مطالبات پیمانکاران پرداخته شود اظهار کرد: متاسفانه برخی قوانین ناکارآمد، خلا قانونی و عدم توجه به قانون باعث آسیب به حوزه عمرانی و پیمانکاران شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس  با بیان این نکته که هیچ یک از بخش‌های عمرانی مانند ساخت و مسکن، اشتغال و پویایی ایجاد نمی‌کند، افزود: براین اساس باید پروژه ساخت مسکن استان در طرح ملی جهش تولید، بر دوش پیمانکاران بومی گذاشته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم شفافیت قراردادهای دولت با پیمانکاران، اضافه کرد: متاسفانه این‌عدم شفافیت در قرارداد پیمانکاران کاملا محسوس است اما از آنجاییکه توجه به بخش خصوصی یک ظرفیت به شمار می‌رود باید این مشکل در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

وی بخشی از مشکلات حوزه پیمانکاران را درون استانی دانست و گفت: به زودی فهرستی از مدیرانی که مانع تراشی در حوزه عمرانی و پیمانکاران دارند با هدف رفع چالش به استاندار ارائه می‌شود.

به اعتقاد منتظری مسائل و مشکلاتی که در مقیاس استان قابل حل است با حضور استاندار و موضوعات فرا استانی که در حیطه قانون است در مجلس، پیگیری می‌شود.

منتظری با اعلام این مطلب که رویکردم مساله محوری و حل مساله است، افزود: به دلیل ناکارآمدی برخی مدیران، مشکلاتی که به راحتی در استان قابل حل بود، هنوز مانده است.

به گفته نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، استفاده از پیمانکار غیربومی شاید ارتباط مستقیم با مدیر نداشته باشد اما به صورت غیرمستقیم به مدیران استان وابسطه است.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت استانی در تمامی بخش ها، افزود: برای انتخاب مدیران استانی هم ترجیح‌مان به استفاده از ظرفیت بومی است.

او از وجود ۵۰ پروژه نیمه تمام برای استان خبر داد و گفت: تمام تلاش دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است چراکه این شرایط بی‌اعتمادی برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به حضور نیروی استانی در وزارت خانه‌ها تاکید کرد و گفت: فارغ از جناح‌های سیاسی افرادی متخصص در وزاتخانه‌ها از استان خواهیم گماشت تا از ظرفیت نیروی بومی به خوبی استفاده شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha