۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
کمیته ویژه اشتغال معلولان تشکیل می‌شود
سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون:

کمیته ویژه اشتغال معلولان تشکیل می‌شود

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون از تشکیل کمیته ویژه اشتغال معلولان زیرنظر مستقیم این معاونت با محوریت مهارت یابی، شناسایی و کاریابی خبر داد.

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند در نشستی با حضور معلولان افزود: در هفته آینده کمیته‌ای مخصوص اشتغال این قشر با حضور همه دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌های مردم نهاد ایجاد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته مدنظر باید دارای سه رکن باشد تا بتواند به هدف‌های درنظر گرفته شده و نیازهای جامعه معلولان دست پیدا کند، تاکید کرد: رکن مهارت یابی و مهارت سازی با کمک و حمایت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، رکن شناسایی با درنظر گرفتن جانب عرضه و تقاضا با کمک و حمایت سازمان بهزیستی کشور و رکن کاریابی با حمایت و کمک سازمان بهزیستی کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه معلولان از ارکان مهم کمیته اشتغال معلولان خواهد بود.

بیرانوند ادامه داد: موضوع حمایت و اشتغال معلولان جزو رویکردهای ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی است. بر همین اساس درنظر داریم برای هر فرصت اشتغال جانب عرضه کالا و تقاضای بازار را منطقی و علمی بسنجیم، داده‌های مرحله اول را تحلیل و بررسی کنیم و براساس داده‌ها برنامه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی را سیاست گذاری و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه افراد توان یاب و معلول دارای ویژگی‌هایی هستند که افراد سالم ندارند، افزود: براساس یک منطق و تجربه می‌توان گفت که بعضی از مسئولیت‌ها و مشاغل را افراد معلول بهتر از افراد سالم انجام می‌دهند و این دلیل بر تمرکز تقویت توانایی‌های معقول توان یابان است و این در حالی است که مشاغلی داریم که ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاصی را برای فرد داوطلب نیاز دارد و متناسب با شرایط معلولان است.

بیرانوند گفت: وظیفه تطبیق شرایط شغلی و شرایط جسمی فرد شاغل برعهده بهزیستی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

این نشست با حضور «رحیم سرهنگی» مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیرحسین عرب زاده سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توامندسازی سازمان بهزیستی کشور «زهره الهیان» و «فاطمه قاسمپور» نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «سوده نجفی» نماینده شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا آتشک، مدیرعامل مؤسسه رعد الغدیر، به میزبانی «حمدرضا عاروان» مدیرعامل جامعه معلولان ایران و فعالان و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه اشتغال معلولان در موسسه نیکوکاری رعدالغدیر برگزار شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha