۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
عمده افراد بیکار در آذربایجان‌شرقی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

عمده افراد بیکار در آذربایجان‌شرقی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

تبریز- معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عمده افراد بیکار در آذربایجان‌شرقی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: اشتغال تنها یک موضوع اقتصادی و مربوط به درآمد افراد نیست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جلسه گروه کاری اشتغال و بازار کار استان با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در موضوع اشتغال احساس مسئولیت کنند، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه کار کنند؛ فرهنگ کار در جامعه ما نهادینه نشده و بعضاً افراد تمایل به کار ندارند که این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

 وی، جنس بیکاری در استان را یکی از موضوعات مهم در این حوزه برشمرد و گفت: عمده افراد بیکار در استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاه تشکیل می‌دهند که اگر بخواهیم برای این افراد اشتغال‌زایی کنیم، باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور حمایت کنیم.

کلامی همچنین بیکاری ساختاری و نیروهای کار فاقد مهارت را از دیگر چالش‌های حوزه اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به نیروی کار باید از سوی دستگاه‌های مسوول مورد توجه جدی قرار گیرد و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز در آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان به این موضوع توجه کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha