۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
انتقاد از کاهش تجارت میان ایران و اسلواکی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد

انتقاد از کاهش تجارت میان ایران و اسلواکی

رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس ضمن انتقاد از کاهش تجارت میان ایران و اسلواکی از ۵۰ میلیون یورو به پایین‌تر از هشت میلیون یورو، گفت: ذخایر فرهنگی دو کشور باید باعث افزایش روابط تجاری شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با امروز(سه شنبه، ۹ آذرماه) با لادیسلاو بالک سفیر اسلواکی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

جلال‌زاده در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی، بر توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران عقبه فرهنگی ارزشمندی دارد، تصریح کرد: یکی از علایق ملت‌ها توجه به ذخایر فرهنگی است که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌ در سایر عرصه‌ها باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم تجارت میان جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی از ۵۰ میلیون یورو به سطح پایین ۸ میلیون یورو رسیده است، تاکید کرد: دو کشور با توسعه همکاری‌ها به ویژه در حوزه مراودات تجاری قادر خواهند بود تا به شرکای اقتصادی فعال یکدیگر تبدیل شوند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات وین، خاطرنشان کرد: امیدوارم مذاکرات اخیر منتج به نتیجه مثبت شود و سطح همکاری‌های دوجانبه ارتقا پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیته‌ای در این کمیسیون سطح همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها را رصد می‌کند، تاکید کرد: در ادامه این بررسی‌ها میزان و روند تعاملات بین دو کشور را با دقت بررسی خواهیم کرد و امیدواریم تا این اقدامات به گسترش مناسبات فیمابین منجر شود.

سفیر اسلواکی در تهران: دیپلماسی فرهنگی و پارلمانی، ظرفیتی برای تقویت مناسبات فی‌مابین

لادیسلاو بالک سفیر اسلواکی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روند همکاری‌های دو کشور در سال‌های گذشته، گفت: انجام دیدارها و گفتگوها تقویت کننده مناسبات فیمابین است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ، مرز نمی‌شناسد، یادآور شد: از راهکارهای گسترش همکاری‌های دوجانبه با وجود ظرفیت‌های موجود دو کشور به ویژه در جمهوری اسلامی ایران، استفاده از ظرفیت دیپلماسی فرهنگی است.

سفیر اسلواکی در تهران با بیان اینکه پارلمان‌ها نقش موثری در توسعه روابط بین دو کشور دارند، ابراز امیدواری کرد تا با حصول توافق در مذاکرات وین، سطح مناسبات فیمابین در عرصه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی گسترش یابد.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha