۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
 آمادگی روسیه برای بازگشت به سطوح تولید پیش از شیوع کرونا

آمادگی روسیه برای بازگشت به سطوح تولید پیش از شیوع کرونا

نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: تمام شرکت های نفت روس اعلام کرده اند که توانایی بالا بردن سطح تولید را تا رسیدن به مقادیر پیش از شیوع همه گیری دارند.

به گزارش بازار، الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه در روز دوشنبه گفت، در صورت اتخاذ تصمیم از جانب گروه برای افزایش سطح تولید ماهانه، تمام شرکت های نفت روس اعلام کرده اند که توانایی بالا بردن سطح تولید را تا رسیدن به مقادیر پیش از شیوع همه گیری دارند.

طبق گفته نواک، اگر اپک پلاس تولید خود را  تا ۴۰۰،۰۰۰ بشکه در روز در هر ماه افزایش دهد، روسیه باید تا ماه می به سطوح تولید نفت خود در دوران قبل از شیوع همه گیری دست یابد.

برخی از اعضای ائتلاف به رهبری روسیه و عربستان سعودی در ماه های اخیر برای رسیدن به سهمیه های خود با مشکل مواجه بوده اند و از این رو، اپک پلاس در واقع کم تر از سطوح از قبل توافق شده به میزان ۴۰۰،۰۰۰ بشکه در روز، به بازار تزریق می کند. طبق یافته ی تحلیل گران و شرکت های خدمات رهگیری نفتکش ها در هفته های اخیر، بیش تر کشورهایی که موفق به بالا بردن سطح تولید تا حد مقرر نشده اند از میان اعضای اپک، به خصوص اعضای افریقایی مانند آنگولا و نیجریه هستند.  

وزرای اپک پلاس روز پنجشنبه برای تصمیم گیری درمورد چگونگی ادامه دادن کاهش سطح تولید در ماه ژانویه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این دیدار در خلال وضع محدودیت های جدید، به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا که از افریقای جنوبی شروع به گسترش کرد، برگزار می شود.

به نظر می رسد که در نتیجه بروز تهدید برای تقاضای نفت به واسطه ی شیوع امیکرون و احتمال شکل گیری مازاد عرضه در اوایل سال آینده، تصمیم اپک پلاس، توقف افزایش تولید ماهانه حداقل برای ماه ژانویه خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha