نقش بخش خصوصی در اشتغال مددجویان اثرگذار بوده است
دادستان سمنان:

نقش بخش خصوصی در اشتغال مددجویان اثرگذار بوده است

ابراهیمی، دادستان سمنان با اشاره به اینکه بخش خصوصی با ایجاد کارگاه‌هایی، مددجویان را توانمند می‌کند، حضور سرمایه‌گذاران و خیران در این حوزه را بسیار تأثیرگذار دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نشست کارشناسی اشتغال مددجویان با حضور رئیس اتاق سمنان و دادستان این استان برگزار شد.

دادستان استان سمنان با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی نیاز به کار مداوم دارد، گفت: اگر می‌خواهیم نتیجه مطلوب در کارها داشته باشیم باید برنامه‌سازی مدون داشته باشیم.

محمد شریف ابراهیمی در نشست اشتغال مددجویان افزود: جامعه باید نگاه و بینش مناسب داشته باشد، اگر در سال‌های قبل آسیب‌شناسی مناسبی انجام می‌دادیم و به‌درستی مشکلات را رفع می‌کردیم، نباید بعد از گذشت سال‌ها مجدد با مشکلاتی که باید رفع می‌شد مواجه می‌شدیم.

وی گفت: بخش خصوصی توانسته با ایجاد کارگاه‌ها مددجویان را تحت سرپرستی قرار دهد و این افراد را توانمند کند و به جامعه بازگرداند، حضور سرمایه‌گذاران و خیرین توانسته بسیار تأثیرگذار باشد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: آسیب‌شناسی باید قبل وقوع جرم موردبررسی قرار بگیرد، چرا باوجود سازوکارهای حمایتی نتوانسته‌ایم در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق باشیم.

وی گفت: چرا باید این استدلال وجود داشته باشد زمانی که فقر بر خانواده هجوم آورد آن‌وقت سازمان‌های متولی پیگیر باشد، برای پیشگیری از جرم در این سال‌ها هیچ کاری انجام نشده است.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان باید جاذبه مناسب را داشته باشد، بخش خصوصی از سالیان قبل در حوزه مسئولیت اجتماعی فعال بوده و می‌تواند کمک‌حال مددجویان باشد.

فرج‌الله معماری، رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: حضور مستمر با گروه‌های مختلف مردم بسیار مفید فایده است تأثیرگذاران بخش خصوصی توانسته‌اند کمک‌حال سازمان زندان‌ها و کمیته امداد در جذب مددجویان باشد.

وی تصریح کرد: انجمن حمایت باید موضوعات را افشاء و برنامه‌ریزی نماید محوریت مددجویان باید در سه حوزه خانواده، فرزندان و شاکی موردبررسی قرار بگیرد نوع حمایت باید در حوزه اجتماعی، روحی و روانی و جذب تجربیات مددجویان باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق سمنان خاطرنشان کرد: باید از تجارب دیگر استان‌ها استفاده بهینه لازم را داشته باشیم، سراغ توانمندی‌های مددجویانی برویم که بالقوه هستند و می‌توانند با آموزش مستمر بسیاری را کارآمد کنند.

وی نقش تشکل‌ها، خیرین و بازار را بسیار تأثیرگذار ارزیابی و ادامه داد: تمرکز بر تدوین برنامه‌ها را باید هدف‌گذاری کنیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha